Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Chiptuning
Tony_Z
10.01.2021 20:20 - Re: Chiptuning
99
Carlík napsal(a):
No ja mel za to, ze egr pro nastartovani je zcela zavrene, po nastartovani se otevre, kdyz ne naplno tak temer naplno, nasledne rozjezd akcelerace se privira pripadne az zavira, kdyz je potreba vic vykonu. Jakmile akceleraci dosahnu pozadovanou rychlost, treba 100km/h a jedu ustalenou rychlosti, se opet otevira respektive pootvira. Pokud poletim jak sutr, treba 160km/h, kde je potreba vykon stale je uzavren. Kdyz jedu ustalenou ve meste treba 50km/h jenoteveren vic nez pri treba 100km/h.
Je to jinak?


Njn. Je to jinak. Tvůj popis se nedá zobecnit, ne vždy to tak je, jak píšeš. Popsat, kdy se nějaká věc přibližně děje, není to stejné, jako proč se to děje.

Tak si řekněme základní premisy:

1. NOx vzniká reakcí volného kyslíku a dusíku (za určité teploty).
2. Vzduch obsahuje 21%kyslíku a 78% dusíku.
3. Jestliže je do válce nahnáno dost paliva, sloučí se s volným kyslíkem a pro dusík už nezbývá nic moc s čím by zreagoval - takže nevznikne tolik NOx.
4. Je opakem 3. Jestliže je málo paliva ve válci, pak není využit všechen volný kyslík a zůstává prostor pro reakci kyslíku s dusíkem -> vznik více NOx.
5. EGR slouží k redukci NOx.
6. Jestliže vyženeš z válce přebytečný kyslík, pak nevzniká tolik NOx.

Takže jistě víme všichni dohadující se, jak funguje naftový motor na rozdíl od benzínového. A není tedy třeba vysvětlovat, že se tak nehraje na optimální poměr paliva/vzduchu.

EGR je otevřen v nízkém zatížení naftového motoru, aby nebylo do válce nasáváno příliš čistého vzduchu, který k sobě stejně nemá dostatek paliva. Prostě jen vyplní "mezeru ve válci", aby byl optimální poměr paliva/vzduchu.

Nemá to nic společného s rychlostí, ale se zatížením motoru.
Pokud akceleruješ na plný plyn, je hloupost, aby byl EGR otevřený.

Případné moje chyby v popisu problematiky prosím, a opraví ti, kdo vědí o čem mluví. Děkuji.

agos: Jsem rád, že si myslíš, že ti prošlo rukama více motoru. Ale a tak, či tak. Co z toho vyplývá? Když čtu tohle: "A to nehovorím že som mal párkrát na stole motor ktorý strhol tú zmes oleja a sadzí dos spalovaku a dovi...." Kde to napíšeš do diskuzi o EGR, tak nevím no. Já bych ten tvůj příklad spíše viděl na případ, kdy se "pokazí" mazání turba. Olej se zkrze turbo dostává do sání, tím začne do sání cpát směs oleje a vzduchu a pak skutečně "dovi" motore.... Ale v souvislosti s EGR? To my mě pouč prosím, jak by se to vůbec mohlo stát???

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator