Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Postupně se rozbíjející C5 – diagnostika, oprava, likvidace?
KingZd
13.01.2019 15:51 - Postupně se rozbíjející C5 – diagnostika, oprava, likvidace?
99
Ahoj přátelé,

upřímně doufám, že jsem zvolil správnou kategorii… Mám C5 kombi z r. 2002, Borise. Otevřeně přiznávám, že o autech nic nevím. Snažím se řídit tak, abych ho nehuntoval, kontrolovat „běžné věci“ (kapaliny, pneumatiky a tak), ale motor je pro mě španělská vesnice.

Poslední dobou se začíná víc a víc věcí rozbíjet a já vás prosím o radu, jestli se auta zbavit, tedy zkusit prodat na náhradní díly (případně za kolik), nebo jestli myslíte, že se vyplatí ho hodit do dobrého servisu a nechat si nacenit všechny opravy (diagnostikovat ho), nebo jestli si troufnete na dálku od klávesnice odhadnout, že bych do toho auta ještě měl investovat, protože třeba může nějak OK fungovat třeba ještě 2–3 roky.

V přiloženém Wordu jsem sepsal vše o výbavě a aktuálním stabu včetně všech mnoha problémů. Obávám se, že už to je vážné… Pominu-li ovšem, že poslední měsíc pravdu hodně zlobí a včera jsem skoro nedojel domů, tak jezdí skvěle – celé tři roky jsem s ním byl maximálně spokojený.

Děkuju moc za případné postřehy a přeju krásnou neděli!

Zdeněk

----------------------------------------------------------------------
Text z přílohy:

Někde/Nějak mírně uniká olej; dolévám jednou za x měsíců.

Taky se rozbilo podsvícení „palubního displeje“ v přístrojové desce, kde se ukazuje spotřeba, rádiové stanice apod. Možná jen kontakt; zezačátku stačilo poklepat a rozsvítilo se.

Autu trvale (celé tři roky) svítí „Antipollution Fault“. Podle různých servismanů a jejich diagnostik by to mělo být jen a pouze vadné čidlo emisí. Takže auto je prý v tomto ohledu v pořádku (STK koneckonců prošlo), vadné by mělo být jen to hlášení o chybě. Když se vyresetuje, objeví se třeba po 20–100 km znovu.

Začal se „zasekávat“ plyn. Drží se nad 1 000 otáček, auto mírně hučí, a musím lehce prošlápnout, lehce přidat, aby pak klesl na běžný volnoběh.

Nechal jsem opravit nefunkční větrání, takže vzduch dovnitř proudí, ale topení nyní znovu zlobí – někdy fouká studený vzduch, jindy teplý, ale rozhodně ne třeba maximálních 28 °C. Obávám se, že to souvisí s nejvážnějším problémem: asi je něco s chladičem nebo termostatem? =>

=> 12. ledna jsem jen tak tak dojel domů. Chladič se poslední asi měsíc někdy spouští na maximální výkon a odmítá se vypnout po vypnutí motoru (až na třeba třetí nastartování/vypnutí).
Pokud ho nevypnu sám takto „ručně“, tak se někdy vypne po chvilce sám, ale taky ukázal, že umí kompletně vybít baterku – včera.

Po nastartování přes kabely auto „bez jakýchkoli problémů“ dojelo po okreskách i dálnici 80 km do Prahy, kde se začalo přehřívat; naskočilo STOP, příliš vysoká teplota chladicí kapaliny. Zastavil jsem, po asi 5 minutách pokračoval, teplota podle budíku kolísala mezi středem a horní hranicí, STOP se ale už neukázalo. Po zaparkování opět chladič na plný výkon a tentokrát se mu už opravdu vypnout nechtělo (až asi napočtvrté). Pak jsem zkontroloval chladicí kapalinu a skoro se vyvařila (je u spodní čárky) – budu muset dolít, pokud si troufnu na cestu do servisu.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator