Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Motor běží na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
MisakN
10.05.2018 10:08 - Re: Motor běží na 3 válce / C5 I 2.0i 16V
Za?iato?n?k
MisakN napsal(a):
Nabízím řešení problému, který zafungoval u mne.
Problém se objevoval před montáží LPG a nemá s LPG žádnou souvislost. Auto na LPG jezdí výborně.

Protože, jsem nový majitel vozidla tak jsem také provedl výměnu rozvodů, drážkového řemene s kladkami, olejů v motru, aut. převodovce, filtrů, svíček (NGK 7 LPG), a servis klimy.

Nepravidelně za studena auto na 3 válce a třepalo se jak drahej pes
Jednou po sešlápnutí pedálu akcelerace při rozjezdu auto zdechlo a vyhodilo hlášku Antipollution fault a rozsvítil se na palubovce nápis SERVICE (Auto bylo přepnuto do módu provozu na benzín, protože bylo studené). Diagnostika ukázala a závadu vstřikování na 1. válci a vadné čidlo klepání.
Po diagnostice výměna čidla klepání motoru a přehrání SW v ŘJ motoru ( z důvodu aktualizace a špatné komunikace s neorig diagnostikou). (Čidlo origo Citroen cca 600 Kč, Přehrání SW také v Citroen, cena dle ceníku.)
Chvilku byl klid a pak zase třepání, ale s menší razancí.
Provedena rozšířená diagnostika BOSCH u pana Radkovce v Brně se zadáním: špatný chod motoru za studena a vysoká spotřeba ( 11,6 l po městě)
Výsledek diagnostiky: Karbon na sedlech ventilů na 1. válci. Také pomalá lambda č. 1 a doporučena výměna. (Cena diagnostiky 1200 Kč).
Doporučení: Natankovat kvalitní benzin min 98 oktanů a projet auto se zahřátým olejem motoru pod zátěží na delší trasu cca 100 km a když to nepomůže tak hlava válců dolů.
V Citroenu mi řekli že jsme v regionu "Východní Evropy s nekvalitními pohonnými hmotami" a Citroen doporučuje přidávat aditiva do benzínu/nafty už u nových vozů. Také mi nabídli odstranění karbonu z motoru za cca 50 tis. kč. S tím že za chvíli je to tam je znovu.
Zakoupení aditiv 460-G KIT.

Po aplikaci aditiv do oleje motoru a vyjetí nádrže s aditivy, motor šlape jako hodinky, je tišší, na volnoběh klidnější a snížila se spotřeba na cca 10 L.

Lambda č. 1 čeká na výměnu.

Problém vyřešen


To vše

Bláhově jsem si myslel, že se problém vyřešil... A jak psal jruze bylo to jen na chvilku.
Závada byla byla v hydroštelech. Motor byl ze série osazovanými hydroštely "1. generace" s kruhovou dírkou bez vybrání, které trpěly rychlým opotřebením. Tyto hydroštely se dávaly jako do 1.8i tak i do 2.0i. Asi v roce 2003 - nevím přesně se začaly montovat hydroštely "2. generace" konstrukčně upravené. (obrázky v příloze)..
Po výměně hydroštelů motor šlape jako hodiny
Dále pro pořádek uvádím, že byly vyměněny obě lambda sondy. Svých 160 000 už měly dávno splněno.

Doufám, že moje zjištění někomu pomůže a zkušenější členové mne nebudou kamenovat za hlásání bludů.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator