Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
fb150
16.11.2017 03:44 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v - u mě to dělal EGR
99
Mně to samý dělalo taky, úplně to s autem házelo, a ještě mi po pár stech ujetých metrech počítač zapípal a vyplivl Antipollution fault a/nebo Automatic catalyzer fault (už si to přesně nepamatuju) a přestal zapalovat třetí válec, takže auto bylo úplně bez tahu. Chyba se ale vyskytovala pouze v zimě, v létě jsem o ní nevěděl, teda to vynechávání zapalování, to házení na volnoběh bylo celoročně. Po vynechání zapalování třetího válce pomohlo jen chcípnout a nastartovat, auto mě potom vypípalo a opětovně poplivalo výše vypsanejma hláškama, ale motor už táhl normálně, i když teda na volnoběh házel pořád dál, dokud se neohřál. Postupně jsem vyměnil zapalovací lištu, svíčky, vstřiky, lambdu, nechal přehrát soft, potom různý aditiva, atd., ale dělalo to pořád. Pak jsem se dozvěděl, že EGR mají i benzínová auta, ne jen nafáky (vzápětí se dostanu k tomu, proč ho zmiňuju), a taky že když auto provozujete na LPG, že se karbonizuje motor. No já si myslím, že je to spíš kvůli EGRu, ale evidentně za to LPG může taky. Každopádně jsem si nechal udělat dekarbonizaci, ale nepomohlo to, pořád to dělalo, tak jsem vyměnil i EGR, o kterým jsem původně ani netušil, že ho v autě vůbec mám, a ejhle motor začal příst klidně jako kočička i za studena a už šest týdnů mi nevypadlo zapalování třetího válce. Teď se modlím, kudy jen chodím, aby to bylo ono a aby mi u toho krámu přestal jankovat aspoň motor, když už nic jinýho, aby mi někde uprostřed křižovatky nepřestal zapalovat třetí válec a mě nesmetl kamion, co tam pojede z kopce devadesátkou, zatímco já se budu snažit nastartovat. Rok a půl jsem se s tím autem trápil, stálo mě to přes třicet tisíc, několikrát jsem se dostal do života nebezpečné situace a ono přitom (zřejmě) stačilo vyměnit jen jedno eurokurvítko za 1.600 Kč. A víte, proč jsem si koupil benzína a ne nafáka? Předtím jsem totiž jednoho měl a byl velice problémovej, tak jsem si myslel, že benzín bude v pohodě. Já naivka... Pokud tenhle motor provozujete na LPG, měli byste si do benzínu pokaždý přidat i aditiva na rozpouštění karbonu (u mě ročně asi 400 Kč navíc - 2x200 Kč na dvě nádrže, co vyjedu za rok) a pokud by to zase začalo zlobit, což celkem spolehlivě poznáte na nepravidelným chodu motoru na volnoběh za studena, nekupujte hned novou cívku, vstřiky nebo svíčky, jen si nechte zkontrolovat EGR a/nebo udělat dekarbonizaci. Mně to pomohlo, i když nevím na jak dlouho. Zatím drží.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator