Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Napätie na zopnutie štartovania
vilous
22.01.2016 06:53 - Re: Napätie na zopnutie štartovania
99
Já nevím, co řešíš. Když jiná baterka startuje, tak tam prostě nechám tu jinou. Tahle auta jsou prostě choulostivá na dobrou baterku a je potřeba se s tím smířit.
Trocha teorie - u baterky v autě není ani tak podstatné napětí jako schopnost dodávat proud. To souvisí s vnitřním odporem a ten závisí na konstrukci a momentálním stavu. Pro názornost - když si dᚠdo série 9 tužkových baterek, tak budou mít nové 14,4 V a když k nim připojíš spínač startéru, tak se trochu zajiskří a můžeš je ihned vyhodit. Prostě nejsou schopné dodat požadovaný proud. Ten je pro cívku magnetu startéru řádově kolem 10A.
Takže téměř jakýkoli auto akumulátor starý i 50 let (pokud není uvnitř zhroucený) jde nabít na 14 V, to napětí dlouho neudrží a při připojení jakékoli zátěže jde napětí do kopru a po odpojení zátěže zase může ukazovat rozumné napětí.
Abych to nekomplikoval - s rozumně novou a rozumně nabitou baterkou nejspíš tvé problémy zmizí.

K dalšímu nastíněnému problému - při parkování mají současná auta odběr - alarm, dálkové odemykání... Je to malinko, ale pořád. Proto se doporučuje při stání 2-3 týdny auto projet nebo odpojovat baterii.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator