vilous
|
22.01.2016 06:53 -
Re: Napätie na zopnutie tartovania
|
|
|
Já nevím, co řeí. Kdy jiná baterka startuje, tak tam prostě nechám tu jinou. Tahle auta jsou prostě choulostivá na dobrou baterku a je potřeba se s tím smířit.
Trocha teorie - u baterky v autě není ani tak podstatné napětí jako schopnost dodávat proud. To souvisí s vnitřním odporem a ten závisí na konstrukci a momentálním stavu. Pro názornost - kdy si dá do série 9 tukových baterek, tak budou mít nové 14,4 V a kdy k nim připojí spínač startéru, tak se trochu zajiskří a můe je ihned vyhodit. Prostě nejsou schopné dodat poadovaný proud. Ten je pro cívku magnetu startéru řádově kolem 10A.
Take téměř jakýkoli auto akumulátor starý i 50 let (pokud není uvnitř zhroucený) jde nabít na 14 V, to napětí dlouho neudrí a při připojení jakékoli zátěe jde napětí do kopru a po odpojení zátěe zase můe ukazovat rozumné napětí.
Abych to nekomplikoval - s rozumně novou a rozumně nabitou baterkou nejspí tvé problémy zmizí.
K dalímu nastíněnému problému - při parkování mají současná auta odběr - alarm, dálkové odemykání... Je to malinko, ale pořád. Proto se doporučuje při stání 2-3 týdny auto projet nebo odpojovat baterii. |
| |
| |