Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Sklápění zpětných zrcátek
Hedgehok
19.04.2015 08:13 - Re: Sklápění zpětných zrcátek
Za?iato?n?k
Ahoj.Moc sem nepřispívám , protože nejsem takový odborník jako většina z vás, ale třeba moje zkušenost někomu prospěje .Je to 2 dny co jsem nechal měnit levé zpětné zrcátko .
Svojí C5 vlastním již 6,5 roku a za tu dobu se na autě muselo řešit několik oprav , z toho asi 3 , které zavinil uživatel sám.
Jedna z nich byla utržené přimrzlé zrcátko při první vlastnické zimě .Funkce sklápění nebyla deaktivována , nutnost jízdy okamžitá ,
trochu se tomu pomohlo ručně a výsledek byl spálený motorek sklápění a nalomení kloubu . To dolomení se projevilo až po pár dnech užívání , zrcátko zůstalo viset
skoro jen na kabelech.
Dojel k automechanikovi kde jsem poprvé viděl demontហdílu.Začal tím že opatrně "vypáčil" sklo zrcátka postupně nahoře a dole asi ve prostřed - směrem ven.
Zrcátko - sklo je vlastně nasazeno do takového plastového kruhu,vnitřního výlisku o průměru asi 5 cm.Ke sklu ze zadu vedou 2 dráty , to je ohřev , sklo zůstalo viset na drátkách .
Tím se obnažil vnitřek a mohlo se přistoupit k odjištění zadního venkovního krytu ze vnitř , který je jištěn do plastových západek asi 5-6 body.
Potom z vnitřního prostoru dveří se demontuje plastový krycí trojúhelník mírným páčením.Pod ním jsou 3 šrouby , kterými je zrcátko připevněno ke dveřím.
Současně se odkryje i otvor kudy vedou kablíky od zrcátka.Další fází je demontហtapecírunku dveří.
Moji první dva automechanici si to usnadnili tím že povolili jen vršek a potom šli naslepo po hmatu odpojovat konektory z modulu ovládání zrcátka. Motorek byl demontován ,
zjištěna jeho nefunkčnost, kloub nějak zajištěn a od té doby jsem si mohl sklápět jen ručně.
Nějakou dobu jsem takhle jezdil , ale myšlenka na to ,že když budu takhle postupně odbourávat funkce kterými bylo původně vozidlo vybaveno, tak ho za chvíli degraduji
na úroveň nějaké šunčičky a přestane mne zajímat. Vidím kolem sebe třeba na parkovišti plno jiných vozidel , kteří zastaví a pod motor si hned strčí odchytovou nádobu
na motorový olej.Takže nějaké sklápění zrcátekje asi nejmenší problém.
Original díl z citroenu nepřipadal v možnost , jeho cena by byla asi taková jako 20% zůstkové ceny vozidla , být to nové auto asi bych neváhal .
V bazarech zase chtějí 50% ceny původní ceny originálu a funkčnost nejistá + stáří dílu .Tak mi zůstal nákup repliky přes internet .
Můj první nákup před 2 roky v Automedik Praha , kde jsem se dočetl, že díl který chci objednat má všechny funkce tak jak má být stál cca 2500 kč.
Při montáži ale zjištěno že je jen jednokonektorový - takže ne všechny funkce(asferické sklo, vyhřívané, elektricky sklopné, s pamětí) - a šel zpět do prodejny.
Ovšem při této druhé demontáži nedostrčil mechanik konektor vyhřívání na doraz do modulu , ten se časem vyklepal-odpojil a původní zrcátko přestalo odmlžovat což považuji
již za dost podstatný problém , zvl᚝ za sychravého počasí .Po přeměření mechanikem nebyl zjištěn odpor a tudíž zničení výhřevu (bylo to chybné zjištění). To mne vedlo
k dalšímu shánění, až letos v lednu jsem narazil na internetový obchod , kde mi po několikanásobných dotazech ujistili , že je to to pravé ořechové.
2332519M Levé zpětné zrcátko Citroen C5 (DC/DE) 01-04 1ks 1780,- Kč
Cena za zboží: 1780,- Kč | 69,36 EUR
Cena za doručení: 125,- Kč | 4,87 EUR
Adresu inter.obchodu nebudu uvádět,protože zde chci popsat několik negativních vlastností repliky zjištěných při montáži.Byl určitý moment , kdy jsme mysleli že to vzdáme
a díl vrátím na obchod , ale nakonec se vše nějak podařilo řešit.Tapecírunk dveří byl úplně demontován , bez toho by to nešlo!Při tom jsem si všiml toho odpojeného konektoru a
už mi bylo jasné proč nešlo odmlžování původního dílu. Problémy nového dílu-repliky :
1. šrouby - nesouhlasí průměr otvorů z původními - řešení : jiné šrouby
2. délka kabelů - to byl oříšek - nakonec řešení- povolení šroubu zajišovací svazek a natáhnutí co to šlo
3. konektory - zásadní problém , jsou dva- černý a hnědý , každý má jiné zavedení do modulu drážkou na těle konektoru , byly prohozeny ( někde při kompletaci dílu v chině).
tady jsme to chtěli vzdát - nakonec přišli na řešení : konektor se skládá ze dvou dílů, jeden vnitřní jsou otvory kam vedou drátky
a druhý vrchní je s vodící drážkou.Po opatrné demontáži konektorů pomocí jehly (odpáčení vrchních dílů) se prohodily.Tak vznikl jeden hnědočerný
a jeden černohnědý.Pak už to byla pinkačka.
Neměl jsem s sebou foák,nenapadlo mě dělat fotodokumentaci, ale snad tento můj dlouhý příspěvek bude někomu nápomocen.Aktivace i deaktivace sklápění mi šla vždy dobře ,
dle manualu,jak zde bylo ve vlákně již popsáno.Pokud bude chtít někdo sdělit adresu inter.obchodu , kde jsem díl koupil - napište mi na poštu C5 .

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator