Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Sklápění zpětných zrcátek
Hedgehok
19.04.2015 08:13 - Re: Sklápění zpětných zrcátek
Za?iato?n?k
Ahoj.Moc sem nepřispívám , protože nejsem takový odborník jako většina z vás, ale třeba moje zkušenost někomu prospěje .Je to 2 dny co jsem nechal měnit levé zpětné zrcátko .
Svojí C5 vlastním již 6,5 roku a za tu dobu se na autě muselo řešit několik oprav , z toho asi 3 , které zavinil uživatel sám.
Jedna z nich byla utržené přimrzlé zrcátko při první vlastnické zimě .Funkce sklápění nebyla deaktivována , nutnost jízdy okamžitá ,
trochu se tomu pomohlo ručně a výsledek byl spálený motorek sklápění a nalomení kloubu . To dolomení se projevilo až po pár dnech užívání , zrcátko zůstalo viset
skoro jen na kabelech.
Dojel k automechanikovi kde jsem poprvé viděl demontហdílu.Začal tím že opatrně "vypáčil" sklo zrcátka postupně nahoře a dole asi ve prostřed - směrem ven.
Zrcátko - sklo je vlastně nasazeno do takového plastového kruhu,vnitřního výlisku o průměru asi 5 cm.Ke sklu ze zadu vedou 2 dráty , to je ohřev , sklo zůstalo viset na drátkách .
Tím se obnažil vnitřek a mohlo se přistoupit k odjištění zadního venkovního krytu ze vnitř , který je jištěn do plastových západek asi 5-6 body.
Potom z vnitřního prostoru dveří se demontuje plastový krycí trojúhelník mírným páčením.Pod ním jsou 3 šrouby , kterými je zrcátko připevněno ke dveřím.
Současně se odkryje i otvor kudy vedou kablíky od zrcátka.Další fází je demontហtapecírunku dveří.
Moji první dva automechanici si to usnadnili tím že povolili jen vršek a potom šli naslepo po hmatu odpojovat konektory z modulu ovládání zrcátka. Motorek byl demontován ,
zjištěna jeho nefunkčnost, kloub nějak zajištěn a od té doby jsem si mohl sklápět jen ručně.