jruze
|
14.04.2012 16:49 -
Re: C5 X7 alias C5 III
|
|
|
del42sa napsal(a): takových nesmyslů o neovladatelném hydraulickém Citroenu je bohuel plný internet. Skutečnost je taková, e systém je velmi dobře dimenzovaný na případný výpadek nebo poruchu hydraulického okruhu. Kdo o Citroenech něco ví, tak u od dob DS je v systému přítomen tzv. "security valve" , který se otevře a dovolí natlakovat odpruení a řízení teprve tehdy, kdy je v brzdovém okruhu dostatečný tlak.Brzdy tedy mají vdy prioritu. Pokud tedy jedete v takovém autě po silnici a přetrhne se naříklad řemen od hydraulického čerpadla nebo praskne něktrerá z trubiček, tak vlastně celý systém odpruení + centrální koule slouí jako zásobník tlaku pro bezpečné zabrdění a zastavení. Od varovného upozornění na palubní desce zbývá v systému dostatečný tlak k bezpečnému zastavení vozu.
Aby dolo k něčemu podobnému co popisuje,tak by to auto muselo jet vyfouklé v nejnií poloze, pouze na dorazech odpruení a e takové auto není v pořádku by poznal i naprostý laik hned po nastartování a ujetí prvních pár metrů.
Jinak přední ruční/noní brzda byla problémem větiny Citroenů (CX/XM) a občas zlobi i na C5 I.
No vzhledem k tomu e jsem byl jeden z prvních tří majitelů CX v republice a najezdil jsem s ním přes 200tKm tak o tom něco vím- v podstatě má pravdu o systému,ale praxe je trochu jina - stačí aby byla brzdová koule KO a nebo zásobník tlaku (5. kole) slabá a to auto kloudně nebrzdí ani nastartované.A hlavní důvod je e po zhasnutí se to nedá uřídit a brzdy jsou tak na třiceti %.Jinak správně po zhasnutí musí brzdy mít tlak min. na pět selápnutí,volant se po zhasnutí musí vrátit do přímého směru atd.. ale 1/2 aut toto nesplňovala a součástky u nás nebyli - vozili jsme je z hrakáčů z D a byli jsme jediní kteří na ty auta vůbec něco měli.Má první CX byla jetě ouzká CX(neměla prolisy na blatníkách a měla o 5cm kratí ramena) a celkem jsem jich měl 5. a dovolím si tvrdit e je znám do roubku |
| |
| |