del42sa
|
14.04.2012 14:20 -
Re: C5 X7 alias C5 III
|
|
|
takových nesmyslů o neovladatelném hydraulickém Citroenu je bohuel plný internet. Skutečnost je taková, e systém je velmi dobře dimenzovaný na případný výpadek nebo poruchu hydraulického okruhu. Kdo o Citroenech něco ví, tak u od dob DS je v systému přítomen tzv. "security valve" , který se otevře a dovolí natlakovat odpruení a řízení teprve tehdy, kdy je v brzdovém okruhu dostatečný tlak.Brzdy tedy mají vdy prioritu. Pokud tedy jedete v takovém autě po silnici a přetrhne se naříklad řemen od hydraulického čerpadla nebo praskne něktrerá z trubiček, tak vlastně celý systém odpruení + centrální koule slouí jako zásobník tlaku pro bezpečné zabrdění a zastavení. Od varovného upozornění na palubní desce zbývá v systému dostatečný tlak k bezpečnému zastavení vozu.
Aby dolo k něčemu podobnému co popisuje,tak by to auto muselo jet vyfouklé v nejnií poloze, pouze na dorazech odpruení a e takové auto není v pořádku by poznal i naprostý laik hned po nastartování a ujetí prvních pár metrů.
Jinak přední ruční/noní brzda byla problémem větiny Citroenů (CX/XM) a občas zlobi i na C5 I. |
| |
| |