Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Chiptuning
Robert
16.12.2007 21:42 - Re: Chiptuning
99
K tomu velkému příspěvku výše asi tolik. Tuneři neudělají perpeetum mobile změnou software. Naláduje se více paliva, zvětší se kroutící moment motoru, tudíž se zvedne výkon apokud budu jezdit na nižší otáčky, kde mi krouák dovolí, sníží se i spotřeba. Trpí víc veškerá ložiska, protože je na ně vyvíjen větší mechanický tlak při stejném nebo menším mazacím tlaku. Na píst je taky větší tlak, který nepůsobí jen směrem dolů, ale vlivem klikové hřídele, která se otáčí a mění bod působení síly, taky tlačí píst k jeho stěnám, a při větším krouáku se nutně opotřebovává i válec více a při nízkých oátčkách hlavně nerovnoměrně v oblasti zdvihu. To je teorie. Praxe je např taková, že staré Oktávky čipování víceméně snášely, nové motory v nových modelech ale nikoliv. Nové modely HDI motorů jsou již od výrobce více našponovány. Použijete olej s horšími parametry, nebo nevědomky přejedete pár tisíc km a může být na problém zaděláno. I další komponenty auta jsou počítané na nějakou zátěž (kroutící moment), která je ŘJ motoru omezena na únosnou mez s nějakou rezervou.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator