Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|< < 1 2 3 > >|
11.06.2014 21:55 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2705050
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
99 Poslat soukromou zprávu
jruze, ja ti velmi pekne dakujem za tento feedback, iba to ma trocha rozhodilo ze ten Q9000 som predsa lial aj do 1.6 benzinu C4 a predstavoval som si ze turbo diesel bude chcet cosi "fajnovejsie" a ked vsade sa ohanaju s tym ineom

PS: no fakt je ten ze auto po vymene filtrov ozilo. najprv som nechcel vzduchovy ale potom som privolil a bol pekne zaspineny. naftovy vcelku ok. To iba potvrdzuje co tu pisete, ze max.tych 20tkm....

11.06.2014 22:28 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2705063
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

99 Poslat soukromou zprávu
C5 l 2.0HDi a C5 l 2.2HDi Total Quarz 9000 5W-40 na 20 000km bez dolévání. Jednou jedinkrát Castrol Edge 5W-40. Po 10 000 černý, smrděl jak bolavá noha a byl jen tak tak na dolní rysce. Okamžitá výměna za Total a pohoda.

11.06.2014 22:31 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2705066
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
99 Poslat soukromou zprávu
a co FAP filter

11.06.2014 22:36 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2705081
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
FAP by to možná poznal, pokud by ti motor olej žral. Ale protože neubývá a od výměny k výměně se skoro žádný nespotřebuje, tak není zvláštní důvod tam lít kvůli FAPu něco, z čeho je míň popela. A to je právě ten INEO - low soaps.
QUARTZ 9000 není zakázaný, jen páni ekologové vymysleli, jak z nás vytáhnout o pár korun víc a ještě se za to nechají pochválit, že nevytváří popel v ovzduší. Tak nám doporučujou INEO.

11.06.2014 22:41 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2705082
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
FAP by to možná poznal, pokud by ti motor olej žral. Ale protože neubývá a od výměny k výměně se skoro žádný nespotřebuje, tak není zvláštní důvod tam lít kvůli FAPu něco, z čeho je míň popela. A to je právě ten INEO - low soaps.
QUARTZ 9000 není zakázaný, jen páni ekologové vymysleli, jak z nás vytáhnout o pár korun víc a ještě se za to nechají pochválit, že nevytváří popel v ovzduší. Tak nám doporučujou INEO.

a vsetko je to doplnene sikovnym marketingom ,

11.06.2014 22:55 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2705086
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
jop..oni všade lejú INEO ECS 5W30... podla citroen papierov mi to liali aj do 2.2ky.. pritom tento olej tam podla dokumentacie nesmie ist

Lejem total quartz 9000 5W40 (nie energy) ..je lacný, je dobrý.. Od BX cez Xantiu, XM az po C5ky

Ale Valvoline je tiez velmi dobra volba co sa tyka kvaita/cena

Neodporucam predraženiny ako castrol.. niekde na nete som videl testy a nebol onic lepsi ako ELF.az na to ze stál 2x viac hehe.. test vyhral anglicky Royal Purple a dobre sa umiestnil aj Mobil. Total v teste nebol ..ale nikdy este nesklamal, motory čisté, žiadny karbon, bordel. opotrebenie som nenasiel nikdy.

Osobne radsej liat lacny olej a castejsie menit ako neake longlife, lowsaps .. a cim vacsi rozsah tym lepsie, 5W40, pri vykonnejsich benzinoch co sa radi zohrievaju pri zatazi 5W50 .10W50

+ pridám perličku
V elite som chcel kupit olej, ponukli mi VAToil za 46€ alebo castrol za 52€.. vravim ze kde nabrali tie ceny.. noo viete pane ako ak si tam chcete lia oleje nižšej triedy a kvality tak kludne..ono to bude mat aj následky

-tak sa ho pytam ze ked su obidva oleje ACEA A3/B4 tak ako moze byt jeden lepsi a druhy horsi? ked maju rovnaku specifikaciu?

-noo proste castrol ma vlastny vyvoj a viac dohliada na čistotu a kvalitu olejov a aditív

-chcete povedat ze taky shell helix po 5€ alebo total po 5€ tam maju v oleji piesok a vyrabaju to v garáži?

-viete co, ked si znicite motor po 100 000km a bude to zrat olej, to nebude nas problem

-xantia nabehala 466 000km a sla tak do sveta a jazdí dodnes..od vymeny k vymene zmizlo mozno 2-3mm z rysky..nikdy som nedolieval behom intervalu 18-20 000km

12.06.2014 18:13 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2705218
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
99 Poslat soukromou zprávu
aby som to uzavrel, mam to pisomne ze je to doporuceny olej pre moj vin, q9000 5w40, dik vsetkym

02.01.2015 10:31 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2770592
Ph34k
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 75
99 Poslat soukromou zprávu
Tiež mám od aut.servisu potvrdeny olej Total Quartz 9000 5w40. Vytiahnute podža VIN

03.01.2015 11:05 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771157
bluemotion
Město: Rožnov p.R., Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 286

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj všichni, to je tento olej .link. ? Ja mám c5 III facelift 2011 2,0 HDi 120 kw

Mě se totiž zdá že jezdím na 5w30

03.01.2015 11:46 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771181
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Ano, to je ten, co se tam dával vždycky a co tam budu dávat i já. Ten 5W30 Ineo ECS začali dávat autorizáky někdy po roce 2009. Ten je s nižším obsahem popela ve spalinách kvůli FAP, ale hlavně má nižší viskozitu a dá se říct, že hůř maže ve vyšších teplotách. Proto ho opouštím a vracím se k 5W40 9000.

03.01.2015 17:41 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771283
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Ano, to je ten, co se tam dával vždycky a co tam budu dávat i já. Ten 5W30 Ineo ECS začali dávat autorizáky někdy po roce 2009. Ten je s nižším obsahem popela ve spalinách kvůli FAP, ale hlavně má nižší viskozitu a dá se říct, že hůř maže ve vyšších teplotách. Proto ho opouštím a vracím se k 5W40 9000.

ahoj a mozes to nejak upresnit? lebo ja mam v plane praveze prejst na ten ineo. ked ho pisu aj ako jediny v servisnej knizke pre 1.6 a 2litre . nezda sa mi ze ineo sa dostal do servisnej knizky len tak. Praveze ja som sa s autorizakom natahoval lebo tam dali 5w40. Co znamena ze maze horsie vo vyssich teplotach? ked ma nizku viskozitu tak setri aj palivo. najradsej by som napisal niekde do citroenu france na customer service aby to objasnili. nerad by som po zaruke mal upchaty fap

03.01.2015 18:40 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771289
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
To 5W40 znamená zaručenou viskozitu při těchto teplotách. Nejnižší a nejvyšší. Takže ideál by byl třeba 0W50. To je ale drahota a navíc musí splňovat i další požadavky. To ale není to podstatné. Podstatné je, že turbo je mazaný tím samým olejem a dokáže se rozpálit do červena. A řidší olej potom tak dobře už nemaže.
Ineo začali v Citroenu dávat stejně jako ostatní automobilky z důvodu nižšího obsahu popela ve spáleným oleji a proto, že nový motor s takovým olejem má menší spotřebu. Říkají tomu lehkoběžný, nebo nízkoviskozní olej. Ale pozor, jen v laboratorních podmínkách a jen po krátkou dobu. Aby automobilky dostaly ty "Polreichovy" nálepky EURO IV a V a VI ... , tak všechny sahají k podobným zhovadilostem. V laboratoři jim to hodí krásný čísla, ještě k tomu napíšou Long Life a jsou zase o něco ekologičtější, jak to ale dopadne s motorem po 100.000 km, to už je nezajímá. Hlavně že splní normu. Ty motory jezdily od začátku s 5W40. Pak přišel někdo z EU a vymyslel EKO "zlepšení" a motory klidně pohřbí. A tak je to s autama a spoustou výrobků napříč celou EU. Viz třeba palivo a řepkový olej. Jedna zhovadilost za druhou.
Taky mi při garanci na 90.000 km změnili 5W40 na INEO. Já ho dal taky ještě 2x. Ale teď mi začal lehce ubývat a to znamená, že se spaluje. Proto dám raději trochu hustší 5W40 a už mi ta ředina nesmí do auta.

03.01.2015 18:46 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771292
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1295

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Stačí se kouknout do dokumentace ...
Tady je příručka v češtině, ale pouze do roku 2007 .link.
tady i rok 2008 ale pouze Fr .. .link. od str.21 dále ...

je to hned skoro na začátku brožury ... typ motoru a použitelné oleje ... fap ....

tady je rozcestník: .link.

03.01.2015 21:11 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771354
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 607
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
To 5W40 znamená zaručenou viskozitu při těchto teplotách. Nejnižší a nejvyšší. Takže ideál by byl třeba 0W50. To je ale drahota a navíc musí splňovat i další požadavky. To ale není to podstatné. Podstatné je, že turbo je mazaný tím samým olejem a dokáže se rozpálit do červena. A řidší olej potom tak dobře už nemaže.
Ineo začali v Citroenu dávat stejně jako ostatní automobilky z důvodu nižšího obsahu popela ve spáleným oleji a proto, že nový motor s takovým olejem má menší spotřebu. Říkají tomu lehkoběžný, nebo nízkoviskozní olej. Ale pozor, jen v laboratorních podmínkách a jen po krátkou dobu. Aby automobilky dostaly ty "Polreichovy" nálepky EURO IV a V a VI ... , tak všechny sahají k podobným zhovadilostem. V laboratoři jim to hodí krásný čísla, ještě k tomu napíšou Long Life a jsou zase o něco ekologičtější, jak to ale dopadne s motorem po 100.000 km, to už je nezajímá. Hlavně že splní normu. Ty motory jezdily od začátku s 5W40. Pak přišel někdo z EU a vymyslel EKO "zlepšení" a motory klidně pohřbí. A tak je to s autama a spoustou výrobků napříč celou EU. Viz třeba palivo a řepkový olej. Jedna zhovadilost za druhou.
Taky mi při garanci na 90.000 km změnili 5W40 na INEO. Já ho dal taky ještě 2x. Ale teď mi začal lehce ubývat a to znamená, že se spaluje. Proto dám raději trochu hustší 5W40 a už mi ta ředina nesmí do auta.


reknu ti presne jak to vypadalo po 110tis km ... loziska na klice v hajzlu, jednak z duvodu poddimenzovanych lozisek a pak z duvodu 30tis intervalu

03.01.2015 21:32 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771358
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
99 Poslat soukromou zprávu
toto mi nedalo nezdielat
len zbezne som to preletel, 1.6 zakarbonovana
.link.
ale neviem na jaky olej to frcalo, asi fritovaci

03.01.2015 22:31 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771370
johnny.m
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 498

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, podle dokumentu to jezdilo na olej dle specifikace, ale víc tam nepíšou, filištíni. Teda je to slušnej humáč... Tohle jsem viděl na jednom autě, kde nikdo nevyměnil olej 60t km (interval 15t). Sem se divil, že to vůbec dojelo do servisu.

04.01.2015 10:01 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771396
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1295

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Myslím, že takové zakarbonování velmi zvyšuje EGR. Starší motory bez EGR nikdy takový karbon v sacím traktu nemají.

04.01.2015 13:06 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771491
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Olej měnili dvakrát po 30000 mil a pak to zkrátili na 15000mil, píšou to hned na začátku.
Zajímavé je, jak to chodilo dřív:
Olej se měnil po 4 000 mílích (6 400 km) a podvozek se mazal po 32 000 mílích (51 500 km). Více na: .link.

05.01.2015 01:09 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771670
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Myslím, že takové zakarbonování velmi zvyšuje EGR. Starší motory bez EGR nikdy takový karbon v sacím traktu nemají.


Namaž cokoli olejem a foukni na to saze a mᚠna tom vrstvu mm kaše - udělej to xx tísíckrat v trubce a čím víckrát to udělᚠtím víc sazí ti tam pustí EGR páč motor má méně vzduchu a výkon se snaží dohnat přidáním paliva a tím to víc kouří EGR není ekologická záležitost ale katastrofa.

05.01.2015 17:40 - Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu 2771831
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1813

U??vate? Poslat soukromou zprávu
A proto ho zaslepujeme

|< < 1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator