Pavle, pokud sis vybral baterii VARTA, pouij prostě jejich firemní vyhledávač baterií na adrese .link. . Pro tvůj konkrétní vůz nabízejí tři modely baterií, a ty určitě budou mít plus pól na správné straně - to jest vpravo. Určuje se to při pohledu na baterii zepředu (pozorovatel vidí oba póly).
Pokud jde o dobíjení, napětí které "leze" z regulátoru zjistí jedině voltmetrem. Tomu ukazateli na palubce bych nevěřil. A přeměřil bych to dřív, ne tam půjde nová baterka. Nesprávné napětí ji dovede zničit docela rychle.
Kontrola výstupního napětí z regulátoru se provádí na autě se zahřátým motorem a s plně nabitým akumulátorem. Vypnout vechny elektrické spotřebiče. Pokud při 5000 ot/min překročí napětí alternátoru 14.7 V, pak je regulátor vadný.