Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení
1 2 3 > >|
24.03.2017 21:59 - škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3053158
tomio
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 85
99 Poslat soukromou zprávu
Řeším takovou drobnost. Pokud brzdím motorem dejme tomu k 1.500 otáčkám a pak začnu akcelerovat na půl plynu, někdy se stane,že auto kolem 2.000 ot jemně škubne a ozve se krátké zachrčení (jako zarachtání ventilů). Děje se to pouze u zahřátého motoru a při zařazené dvojce, nebo trojce. Při pozvolné akceleraci, nebo při razantní jízdě to nenastane.
Ve vlákně k EGR jsem se dočetl, že za podobný problém mohla klapka. Pomohlo její pročištění a nastavení dorazu (šroubkem).
Můžu tohle zkusit provést v domácích podmínkách? Klapka by měla jít jednoduše sundat. Je tam pár šroubů, těsnění, dvě čidla a připojená hadička k hříbku ovládání klapky. Co je ta hadička? Mohu to všechno odpojit, nebo je to pod tlakem?
Na tlak se ptám proto, protože jsem si našel kód klapky 0345.E8 pod kterým se prodávají dvě různé klapky. Jedna je od Magneti Marelli a druhá od Pierburg. Na pohled vypadají stejně, ale u Magneti je psáno ovladání:elektrické a u Pierburg je ovládání: pneumatické. Tak babo raď

Uvažoval jsem tak, že to zkusím pročistit a pokud se změní chování auta k lepšímu, tak bych to vyměnil za nový díl.

Přílohy:
WP_20170323_08_16_24_Pro.jpg ( 378648b ) -

24.03.2017 22:12 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3053169
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mᚠzajímavé nápady a názory - příjde mi že o tom nic nevíš a měl by se stavit za někým kdo má diag a ví co a jak.

24.03.2017 22:23 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3053178
tomio
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 85
99 Poslat soukromou zprávu
Samozřejmě, že o tom nic nevím Ale třeba se časem něco dozvím
Jak to teda je s těma klapkama? Proč se pod stejným označením prodávají dvě různé klapky?

Berte to tak, že sem zavítá třeba někdo s podobným problémem a třeba je řešení jednoduché (viz pasហo klapce z vlákna o EGR). A nebo to uzavřem tím, že o tom nic nevím a raději se o to ani nemám zajímat

24.03.2017 22:33 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3053181
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
priklonim se...nemrej do toho a nehledej problem kde pravdepodobne nebude

12.04.2017 12:17 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3058985
Tomis71
Město: Jílové u Prahy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím všechny. Mám úplně stejný problém jako "tomio" výše. Nikde jsem však nenašel odpověď na možnou příčinu. Věděl by někdo? děkuji

12.04.2017 12:28 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3058986
tomio
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 85
99 Poslat soukromou zprávu
Nazdar Tomis, jsem rád, že v tom nejsem sám
Tady mě utřeli s tím, že tomu nerozumím a že se v tom nemám vrtat, tak třeba víc hlav víc zjistí. Ano, mají pravdu, auto není sekačka, kterou každý doma spraví na koleni, ale přecejenom pár informací k dané problematice by neuškodilo a kde je získat než na c5 fóru, že?
Takže nebojím se vlka nic, o víkendu na to juknu. Odpojím elektriku (dvě čidla) a hadičku s PODTLAKOVÝM ovládáním a podívám se v jakém stavu ta klapka je a co by se na ní dalo vykoumat.
Doporučuju pročíst téma k ERG a "přívod vzduchu do sání", kde se řeší némlich to samé

12.04.2017 12:35 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3058988
tomio
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 85
99 Poslat soukromou zprávu
Takže cituji pro mě zásadní příspěvek uživatele "POPCORNcz" v diskuzi "02.04.2014 22:05 - Re: EGR ventil - čištění"

POPCORNcz napsal(a):
Zdravím,měl jsem tu pár příspěvků k EGR.Motor sem tam cuknul jako by přestal vstřikovat naftu,nebo zařechtaly ventily,jako u špatného předstihu u Stodvacítky.Většinou to bylo u zahřátého motoru a v nízkých otáčkách,kolem1600-1900.Mechanik mě doporučil přetěsnit vstřiky a přečipovat.Po opravě v PENTU nic moc a balík v pr.... . Tak jsem se dal na čištění EGR,čidel a klapky sání.Velká sláva se nekonala a diagnostika taky nic,tak jsem na to šel sedlácky , příprava směsi,vzduch,palivo,čidla teploty,tlaku,podtlaku,prostě děs.Došel jsem na škrtící klapku sání,tak si s ní hraju,a najednou vidím ze se při plném podtlaku šprajcne v zavřené poloze.Nejspíš po zahřátí motoru se změní vůle a může se zasekávat.Následná směs asi nebude správná.U mechanismu klapky je dorazový šroubek jenž umožňuje seřízení uzavření klapky.Po seřízení klapky,pouze o nějakou tu desetinku se klapka nesekala.Problém s cukáním a klepáním ventilů vyšuměl.Kolikrát za problémem se skrývá prkotina.Tak to jen pro info kdyby někdo měl podobný problém.


Snad to adminům nebude vadit, nerad bych spamoval, ale do tohoto téma se to prostě hodí

12.04.2017 12:52 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3058989
Tomis71
Město: Jílové u Prahy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
Taky si myslím, že je úplně zbytečné jeden nad druhým machrovat a urážet se. Už jednou mi tu pomohlo vyřešit problém s chcípáním motoru na volnoběh a byl to regulátor tlaku paliva. Už je to rok a půl a stále O.K. Jinak to rachtání při jemné akceleraci mám od začátku co jsem auto koupil(140000km). Teď mi synáček nacouval do čumáku, tak bude 14 dní v opravně a na lak, takže řešit budu až potom. Pokud tedy někdo poradí, budu rád.

12.04.2017 14:25 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059000
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tomio napsal(a):
Takže cituji pro mě zásadní příspěvek uživatele "POPCORNcz" v diskuzi "02.04.2014 22:05 - Re: EGR ventil - čištění"


Snad to adminům nebude vadit, nerad bych spamoval, ale do tohoto téma se to prostě hodí


tak jasne dit je to vsechno stejny..Delphi,siemens ,Bosch..klapky..jablka,hrusky,pomerance...a pridame i meloun ...a konci to placem tady na foru....

12.04.2017 19:29 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059071
xsedmička
Město: Kutná Hora, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 118

99 Poslat soukromou zprávu
tomio napsal(a):
Takže cituji pro mě zásadní příspěvek uživatele "POPCORNcz" v diskuzi "02.04.2014 22:05 - Re: EGR ventil - čištění"

Snad to adminům nebude vadit, nerad bych spamoval, ale do tohoto téma se to prostě hodí

Mám na chlup stejný problém-cukání 1500ot. a 1800ot. +- taky jako-by vynechá a pak se řehtáním akceleruje.Vyčistil jsem tecem napřímo do čerpadla jediná změna je že při prudké akceleraci nepadá do nouzáku,ale pocukává stále.Taky se mně nechce dávat vstřiky nebo regulátor tlaku pokus omyl vyhodit kdoví co peněz pro nic za nic asi to nechám dokud se to neprojeví razantněji nebo to chcípne na dobro.

12.04.2017 21:18 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059089
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pri 103kw ktory tu mate to zatial zakazdym robil regulator tlaku (okolo 100k km je to uplne normalne ze ho treba vymenit)

12.04.2017 22:09 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059097
tomio
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 85
99 Poslat soukromou zprávu
Děkuji konečně za konstruktivní příspěvek od někoho kdo tomu rozumí.
Můžeš to nám, neznalcům stručně vysvětlit v čem teda nastává problém a proč si motor "zařechtá"? Dá se s tím jezdit, nebo je dobré co nejrychleji regulátor vyměnit, protože hrozí poškození něčeho dalšího? Jak tento problém odhalí někdo, kdo má diagnostiku?
Jde o to, že sem se naučil jezdit tak, že "zařechtání" nenastane (opravdu jemnou akcelerací v pásmu kolem 2000tis ot) a momentálně řeším podvozek a pak mě nejspíš čekají pístnice...na všechno najednou peníze určitě nebudou

12.04.2017 22:17 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059099
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
zarachta zato ze to dosiahne prilis vysoky tlak jak sa to snazi zregulovat a vtedy to da taky zvuk

odhalit ten problem je len o skusenosti, ked som to prvy krat riesil, tak zaznam ziaden a nebol som sa vozit, ale regulacia tlaku sa tvarila vporiadku, ale chlapik suhlasil s vymenou (mal nabehane okolo 90k km)

po vymene vsetko OK, medzicasom som tu mal XY pripadov, stale rovnako (asi len 3 mali zaznam v diag ze tlak paliva)

ale zakazdym po vymene vsetci hovorili ze to je ine auto, reakcia na plyn sa podstatne zlepsi

inak uz som videl pre mna nepochopilne ze to nezhaslo, zadrety tento delphi regulator a stale tlacil okolo 1800 bar - to bol rachot, ten clovek sa s tym dokazal doviezt

12.04.2017 23:39 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059107
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
zarachta zato ze to dosiahne prilis vysoky tlak jak sa to snazi zregulovat a vtedy to da taky zvuk

odhalit ten problem je len o skusenosti, ked som to prvy krat riesil, tak zaznam ziaden a nebol som sa vozit, ale regulacia tlaku sa tvarila vporiadku, ale chlapik suhlasil s vymenou (mal nabehane okolo 90k km)

po vymene vsetko OK, medzicasom som tu mal XY pripadov, stale rovnako (asi len 3 mali zaznam v diag ze tlak paliva)

ale zakazdym po vymene vsetci hovorili ze to je ine auto, reakcia na plyn sa podstatne zlepsi

inak uz som videl pre mna nepochopilne ze to nezhaslo, zadrety tento delphi regulator a stale tlacil okolo 1800 bar - to bol rachot, ten clovek sa s tym dokazal doviezt


Vylepšená komunikace těchto jednotek se zákazníkem - tahle jednotky moc nemluvěj aby zákazníci moc neotravovali - u nich musíš sledovat měřené hodnoty.

13.04.2017 07:59 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059118
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tomio napsal(a):
Děkuji konečně za konstruktivní příspěvek od někoho kdo tomu rozumí.

lidi kteri tomu rozumi je tu hodne,ale pokud chces nejakou pomoc musis zadat vstupni informace,pokud dobre vidim ty si chtel hnet cistit egr,co je vec ktera se necisti proto se ti tu odpovedelo jak se odpovedelo a ti kdo tomu opravdu rozumi vi ze to muze delat cokoliv a proto mas tolik odpovedi
strilet diagnostiku od pocitace tu umi jen Jumep
bez urazky,tak doufam ze se neurazis, ale normalni postup je kdyz me neco podobneho trapi udelat alespon zakladni diagnostiku u nekoho kdo tomu rozumi a ne sednout k internetu projizdet fora a dalsiho pul roku o problemu diskutovat

13.04.2017 10:38 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059126
Tomis71
Město: Jílové u Prahy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
Díky za tip, že by to mohl být regulátor tlaku. Jen mi vrtá hlavou to, že asi před rokem a kus(cca 30k km) mi ho měnili v servisu, protože auto chcípalo na volnoběh. Od té doby O.K. jen občas to zachrčení a zároveň v tu chvíli asi na 1 sekundu sníží výkon. Že by byl znovu K.O. ??

13.04.2017 12:03 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059139
tomio
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 85
99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
lidi kteri tomu rozumi je tu hodne,ale pokud chces nejakou pomoc musis zadat vstupni informace

Myslím,že příznaky toho, co je na autě špatně jsou popsány docela dobře, jako laik to asi líp nesvedu

autodiag napsal(a):
,pokud dobre vidim ty si chtel hnet cistit egr,co je vec ktera se necisti proto se ti tu odpovedelo jak se odpovedelo

O čištění EGR tady nepadlo ani slovo. Jen sem citoval příspěvek člena, který měl dle popisu stejný problém jako já a měl pocit, že pomohlo "seštelování" a pročištění klapky.

autodiag napsal(a):
a ti kdo tomu opravdu rozumi vi ze to muze delat cokoliv a proto mas tolik odpovedi
strilet diagnostiku od pocitace tu umi jen Jumep bez urazky,tak doufam ze se neurazis, ale normalni postup je kdyz me neco podobneho trapi udelat alespon zakladni diagnostiku u nekoho kdo tomu rozumi a ne sednout k internetu projizdet fora a dalsiho pul roku o problemu diskutovat

Situace je bohužel taková, že lidí, kteří tomu rozumí, jsou ochotní se na to podívat a jsou po ruce je pomálu (já momentálně takového nemám). Proto servis probíhá tak, že to člověk doveze do servisu, kde si pan opravář vymyslí svoji teorii a pokud možno nadhodí rozpočet na výměnu poloviny auta a nahodí ceny dílů, které jsou pomalu trojnásobné oproti tomu, za kolik se to dá normálně sehnat. Nezapomene prohodit, že co sem čekal, když sem si pořizoval francouze s nájezdem 250tisíc. Buď se s tím smíříš, nebo se začneš o problematiku zajímat a se servisákem vedeš "dialog". I ten servisák potom zbystří a přístup je jiný. Je to dost často o neserióznosti servisáků a zneužívání toho, že zákazník o tom ví kulový a nechá si všechno líbit, protože se prostě jezdit musí.
Jsem rád, že tohle fórum je a jsem rád, že tady Jumep něco napsal, protože to někam posunul. Postavit se k tomu jako "autodiag" tak tohle fórum ani nemusíme provozovat, protože se od počítače nikdy nic nevyřeší a ze vším stejnak musíš dojet do servisu. Chápu to, ale fórum je tady od toho, aby si lidi radili a sdíleli informace/zkušenosti.

13.04.2017 12:37 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059140
citrus
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 612

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
lidi kteri tomu rozumi je tu hodne,ale pokud chces nejakou pomoc musis zadat vstupni informace,pokud dobre vidim ty si chtel hnet cistit egr,co je vec ktera se necisti proto se ti tu odpovedelo jak se odpovedelo a ti kdo tomu opravdu rozumi vi ze to muze delat cokoliv a proto mas tolik odpovedi
strilet diagnostiku od pocitace tu umi jen Jumep
bez urazky,tak doufam ze se neurazis, ale normalni postup je kdyz me neco podobneho trapi udelat alespon zakladni diagnostiku u nekoho kdo tomu rozumi a ne sednout k internetu projizdet fora a dalsiho pul roku o problemu diskutovat

A to si nemohol kolegom hneď napísa že potrebuješ viac vstupnych info resp. ake info? Namiesto vypisovania zbytočneho balastu? Potom keď sa snaží niekto da aspon nejaky tip tak si onho ešte utreš hubu a potom tu filozofuješ čo je normalne a čo nie

Pre ostatnych:
ked sa rozhodnete s tym niekam zajs tak najlepšie asi sem:
Zliňaci: .link.
Pražaci: .link.

13.04.2017 19:06 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059208
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
citrus napsal(a):
A to si nemohol kolegom hneď napísa že potrebuješ viac vstupnych info resp. ake info? Namiesto vypisovania zbytočneho balastu? Potom keď sa snaží niekto da aspon nejaky tip tak si onho ešte utreš hubu a potom tu filozofuješ čo je normalne a čo nie


tak si to precti a pak mudruj..ja mu napsal at si do toho nemrda za tim si stojim TECKA

13.04.2017 19:42 - Re: škrtící klapka přívodu vzduchu - čištění, nastavení 3059212
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tomio napsal(a):
Jsem rád, že tohle fórum je a jsem rád, že tady Jumep něco napsal, protože to někam posunul. Postavit se k tomu jako "autodiag" tak tohle fórum ani nemusíme provozovat, protože se od počítače nikdy nic nevyřeší a ze vším stejnak musíš dojet do servisu. Chápu to, ale fórum je tady od toho, aby si lidi radili a sdíleli informace/zkušenosti.


omlouvam se ,psal jsem EGR, myslel jsem samo tu klapku o ktere jsi psal
muj postoj se ti libit nemusi na prvni pohled ale ta rada aby jsi se v tom nevrtal je ta nejlepsi i kdyz se s ni nechces vyrovnat ...kazdej kdo se jako ty se citi dotcenej kdyz se mu rekne nech to byt tim to nebude nebo tohle se neopravuje (viz EGR napriklad) vetsinou casem pochopi co se tu pise

1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator