Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP
|< < 1 ... 22 23 24 25 26 > >|
11.01.2020 10:55 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3254256
michal
Město: Velká Bystřice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 192
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Je to konec roku 2011

11.01.2020 10:56 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3254257
Bobr53
Město: Bystřice pod Hostýnem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW)Počet příspěvků: 113

U??vate? Poslat soukromou zprávu
michal napsal(a):
Zdravím, je možné ze by se mi objevila hlaska nízký stav aditiv. Mám c5 X7 120kW. Děkuji

Taky se mi zdá že je to moc brzy .
Pro srovnání - mám C5 X7 biturbo 2,2HDi 125 kW, najeto 200000 km, v nádobce ještě zbývá 710ml Eolys, zaplněnost FAPu cerinem je 133g a regenerace probíhá po ujetí 500-600 km.

11.01.2020 11:05 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3254258
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD ,Fiat 500ePočet příspěvků: 6159

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zalezi na stylu jizdy,profilu pouzivani,freq. regeneraci a stavu motoru (vstrikovace,egr,turbina) klidne muze byt nadobka prazdna po 100 tisicich
take zalezi dost na tom po kolikate tam tech 130 tisic je

11.01.2020 11:38 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3254265
alx
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 1231

Administr?tor Poslat soukromou zprávu
kdysi se mluvilo i o tom, ze zalezi i na stylu tankovani, jestli pokazde do plna, nebo po 200 Kc ..

11.01.2020 11:44 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3254266
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD ,Fiat 500ePočet příspěvků: 6159

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ano na tuto moznost jsem zapomel..

11.01.2020 12:42 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3254295
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 81
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
No styl jizdy stav motoru, atd... ma vliv jen na cetnost regeneraci ne? Nikoliv na mnozstvi eolys to se davkuje jen pri natankovani. Pak uz je v nadrzi a ma vliv jen za kolik to auto jede za jak dlouho tu nadrz vyjede a dojde pri tankovani k nove davce eolysu. Caste tankovani by nemelo tak moc velky vliv, zkratilo by to napl nepresnosti davkovani ale ne o pulku.
Spis bych se priklanel k te druhe moznosti stav km tak plus 100tkm.

Na diag uvidis kolik tam toho zustava a mozna Ti i nekdo vycte skutecny stav km. Stejne na diag budes muset na reset po naplneni a az zjistis co Ti tam patri pokud si to tam budes lit sam, tak si zjisti i cenu v Citroenu loni to tam bylo lacinejsi nez na internetu.

11.01.2020 14:53 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3254304
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11142

U??vate? Poslat soukromou zprávu
michal napsal(a):
Je to konec roku 2011


Asi bych se na to podíval diag. a až potom řešil co dál

25.01.2020 10:50 - Ad Blue / močovina 3256032
Burka
Město: Králův Dvůr, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ahoj, nerad zakládám nové téma, ale nenašiel som inde.
Našiel som u hdi V6 pod pravým zadným sedadlom takéto víko (foto) a jediné čo som zatiaž v aute nenašiel a myslím, že tam bude je asi Ad Blue, čiže močovina.

Poradíte prosím, či to je ono a akú značku/druh, prípadne u koho vymeňova. Ak svojpomoci, což asi hej, tak je nejaký postup? Čo som čítal, tak pri reákcii zo vzduchom to dokáže urobi pekné škody. Vopred díky.

Přílohy:
IMG_0676.JPG ( 3144967b ) - víko pod zadnou sedačkou

25.01.2020 11:56 - Re: Ad Blue / močovina 3256038
cjeky
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 127

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ahoj. To co si našel pod tím sedadlem je jen zátka karoserie pod kterou je přístup na do nádrže, buď na podavací čerpadlo, nebo jen plovák, nevím jak to má 2.7. Nádržka pro aditiva na FAP je vedle nádrže, obrázku č.9 nedá se to doplňovat že přijedeš a natankuješ na benzince.

Přílohy:
Screenshot_2020-01-25-11-54-21-481.jpeg ( 395858b ) -

25.01.2020 15:43 - Re: Ad Blue / močovina 3256083
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 81
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Hlavne 2.7 nema AdBlue, ale Eolys(cerin), ktery se doplnuje jednou za xxx xxx km. Nikoliv tak casto jako mocovina.
Maji to auta od Euro6 u PSA.

25.01.2020 20:54 - Re: Ad Blue / močovina 3256193
Burka
Město: Králův Dvůr, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Díky moc. Nudil som sa, tam som googlil a našiel som tento návod priamo na tomto fore. .link.
Takže už mám jasno. No, až vyrieším eště pár závad, tak sa vrhnem (cez mechanika, ja nemám náčinie a odvahu) i na to, lebo si vybavujem, že i na technickej pri prihlásení mi vravel, že z odrenými ušami to bolo, ale auto zatiaž nič nechce
Jumep, po prečítaní návodu mi to došlo, že patrí k diskuzii o FAP. Asi sa kžudně dá presunú. Díky a omluva za prácu naviac.

26.01.2020 14:04 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3256273
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11142

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Burka napsal(a):
Díky moc. Nudil som sa, tam som googlil a našiel som tento návod priamo na tomto fore. .link.
Takže už mám jasno. No, až vyrieším eště pár závad, tak sa vrhnem (cez mechanika, ja nemám náčinie a odvahu) i na to, lebo si vybavujem, že i na technickej pri prihlásení mi vravel, že z odrenými ušami to bolo, ale auto zatiaž nič nechce
Jumep, po prečítaní návodu mi to došlo, že patrí k diskuzii o FAP. Asi sa kžudně dá presunú. Díky a omluva za prácu naviac.


Krásný návod ale je to jinak:
Cerin se do nádrže nevsříkává - je to pozústatek po spálených aditivech a sazích, diferenční tlak nespouští regeneraci ale kontroluje úspěšnost provedené regenerace,ohledně demontáže FAP : trubka diferenčního tlaku za FAP =stačí povolit dva 6.šroubky a rozpojit jednu hadičku(né vyndavat celej komplet), Hodnoty(informace) pro spouštění regenerace jsou uložené v jednotce a interval spouštění řídí jednotka(nastaveno v jednotce) hlášení o stavu aditiv a zanešení FAP také(pokud nevyresetuješ a jen doplníš aditiva a vyčistíš FAP hlášky budou stále) doplnění aditiv je už dnes trochu jinak - návod je zastaralej.

06.02.2020 02:12 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3257656
ivanivan
Město: Jablonec n. Nisou, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 523
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
michal napsal(a):
Je to konec roku 2011

Ahoj. Mám to samé, r.v. 2014 a doplňovali mi eolys na cca 155000km. Ale hlášku jsem ještě neměl. KM ověřené.

06.02.2020 10:31 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3257730
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 81
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
ivanivan napsal(a):
Ahoj. Mám to samé, r.v. 2014 a doplňovali mi eolys na cca 155000km. Ale hlášku jsem ještě neměl. KM ověřené.


Tak doplnovat muzes kdy chces, treba kazdych 10 tisic km po 50ml Spis zalezi jestli znas mnozstvi, ktere Ti tam dolili. Nadoba u techto rocniku byva okolo 1 a ctvrt litru (videl jsem 1220ml, 1350ml). Pri 155 tisicich bych tipl, ze mohli dolit max 800ml podle velikosti nadoby jakou mas.

Jinak jsem vysledoval, ze po natankovani 60litru nafty mi to tam chrstlo 5ml eolysu. Diag pred tankovanim a hned po.

06.02.2020 13:39 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3257746
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11142

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Není to co jsi napsal blbost?
Staré nádobky jsou 5L , novější 3L a že by dělaly na každé auto jiné nádobky ? a že by byla náplň necelé dva litry , na nádrž 60L to nadávkovalo 5ml - na kolik litrů potom vydrží to tvé množství v nádobce ? Na 155000Km 800ml ? A doplňovat kdy chceš ? a resetovat nebo upravovat množství ? Ty auto po těchto radách asi budou vypadat

ivanivan: nádržka je 3L , náplň je 3L , aditivum vydrží 180-220000Km , FAP : životnost je +-250000Km v diag vidíš údaj počet ujetých Km od výměny a do výměny, dosažená min. množství a hláška je 0,7L , stupeň zanešení FAP je v Gramech u některých jednotek v %. Jednotka (auto) si o to jak u aditiv tak u FAP řekne sama kdy co potřebuje. doplňovat skutečně můžeš kdy chceš ale myslím že tu jednotku dokonale zblbneš.

06.02.2020 16:24 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3257759
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 81
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Není to co jsi napsal blbost?
Staré nádobky jsou 5L , novější 3L a že by dělaly na každé auto jiné nádobky ? a že by byla náplň necelé dva litry , na nádrž 60L to nadávkovalo 5ml - na kolik litrů potom vydrží to tvé množství v nádobce ? Na 155000Km 800ml ? A doplňovat kdy chceš ? a resetovat nebo upravovat množství ? Ty auto po těchto radách asi budou vypadat


Pristi tankovani nafotim mnozstvi aditiva pred a po a hodim to sem i s listkem kolik jsem bral.

Doplnovat kdy chces jsem napsal obrazne, ze to nic nerika, kdyz nevis mnozstvi pred doplnenim kolik zustalo v nadrzce. Samo ze je dobre dolivat az si auto o to rekne nebo kdyz vis.z diag, ze uz je tam toho malo a ze se to tam vleze. A kdy chces samo s nastavenim noveho mnozstvi, ne jen tak fouknout tam neco bez resetu(nastaveni v jednotce).

Pri prumerne spotrebe dejme tomu 6l/100km mas na tankovanych 60 litru ujeto 1000km. Tedy 1000km pri davkovanem mnozstvi 5ml.
10000km......50ml
100000km....500ml
200000km....1000ml
240000km....1200ml

Hlaska minimalni mnozstvi 0.7l mozna u 5 a 3 litrove naplne.

Moje aktualni napln je okolo 569ml a auto ani diag nehlasi dosazenou minimalni mez aditiva.
Na fotce v priloze stav z lonskeho ledna datum z popisu souboru. Tehdy stav km byl 147 tisic km.
Nyni ma auto 159 tisic km. Loni 623ml nyni 569ml spotrebovano 54ml to by vychazelo na necelych 11tisic km pri uvazovane spotrebe 6l/100km, ja jezdim pod 6l aktualne dle zapisu vsech tankovani za 5.81l/100km. Za ten posledni rok mam i nizzsi nez tech 5.8 bylo spatne ovladani klapky sani, proto byly i castejsi regenerace. Tankuji skoro vzdy plnou, zadne zrcani po 500Kc.

Přílohy:
20190123_124604.jpg ( 4961031b ) -

06.02.2020 18:35 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3257790
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11142

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
Pristi tankovani nafotim mnozstvi aditiva pred a po a hodim to sem i s listkem kolik jsem bral.

Doplnovat kdy chces jsem napsal obrazne, ze to nic nerika, kdyz nevis mnozstvi pred doplnenim kolik zustalo v nadrzce. Samo ze je dobre dolivat az si auto o to rekne nebo kdyz vis.z diag, ze uz je tam toho malo a ze se to tam vleze. A kdy chces samo s nastavenim noveho mnozstvi, ne jen tak fouknout tam neco bez resetu(nastaveni v jednotce).

Pri prumerne spotrebe dejme tomu 6l/100km mas na tankovanych 60 litru ujeto 1000km. Tedy 1000km pri davkovanem mnozstvi 5ml.
10000km......50ml
100000km....500ml
200000km....1000ml
240000km....1200ml

Hlaska minimalni mnozstvi 0.7l mozna u 5 a 3 litrove naplne.

Moje aktualni napln je okolo 569ml a auto ani diag nehlasi dosazenou minimalni mez aditiva.
Na fotce v priloze stav z lonskeho ledna datum z popisu souboru. Tehdy stav km byl 147 tisic km.
Nyni ma auto 159 tisic km. Loni 623ml nyni 569ml spotrebovano 54ml to by vychazelo na necelych 11tisic km pri uvazovane spotrebe 6l/100km, ja jezdim pod 6l aktualne dle zapisu vsech tankovani za 5.81l/100km. Za ten posledni rok mam i nizzsi nez tech 5.8 bylo spatne ovladani klapky sani, proto byly i castejsi regenerace. Tankuji skoro vzdy plnou, zadne zrcani po 500Kc.


Ano píšou nesmysl o celkovém množství , tabulku co uvádíš - na ní koukám skoro deně tu mi ukazovat nemusíš a neslouží k běžnému nastavování ale třeba při výměně jednotky nebo komponentů. Ty údaje z diag? to jako je k pozastavení - tvůj FAP regeneruje ve 100000Km jako .... můj ve 200000Km má postatně delší intervaly regenerací a to jezdí vzdálenosti kolem 5Km = s takovejma hodnotama bych si dovolil pomalu uvažovat o výměně = ( 1) 140000Km regenerace po 700Km, 2) 220000Km regenerace po 600Km = trasy do 10Km, u dlouhé trasy 3000Km se zvedl interval na 1100Km)

Ono je to asi jako s uváděním doživotní náplně u automatických převodovek - nevím čím se živíš ale nesmíš všemu věřit co si kde přečteš. A mimo jiné žádní nádobka nemá měrku - množství si vypočítává jednotka (a to odhadem dle natankovaného paliva a naprogramované spotřeby - ta také není přesná dle skutečnosti) - palubák většinou ukazuje o 0,5 až 1L větší nebo menší spotřebu = tento údaj je totožný pro všechny propočty .

06.02.2020 18:56 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3257796
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 81
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Ano píšou nesmysl o celkovém množství , tabulku co uvádíš - na ní koukám skoro deně tu mi ukazovat nemusíš a neslouží k běžnému nastavování ale třeba při výměně jednotky nebo komponentů. Ty údaje z diag? to jako je k pozastavení - tvůj FAP regeneruje ve 100000Km jako .... můj ve 200000Km má postatně delší intervaly regenerací a to jezdí vzdálenosti kolem 5Km = s takovejma hodnotama bych si dovolil pomalu uvažovat o výměně = ( 1) 140000Km regenerace po 700Km, 2) 220000Km regenerace po 600Km = trasy do 10Km, u dlouhé trasy 3000Km se zvedl interval na 1100Km)

Ono je to asi jako s uváděním doživotní náplně u automatických převodovek - nevím čím se živíš ale nesmíš všemu věřit co si kde přečteš.


Jakou tabulku? Myslis ten propocet 5ml....1000km? To neni zadna tabulka odnekud opsana jen vyjadreni prubehu spotreby eolys v nadobce vuci najetym km. Neni to odnikud opsane pouze propocet.

Necetl jsi asi muj prispevek pozorne, ty caste regenerace po cca 250km mel za nasledek spatny selenoid ovladani klapky vzduchu na sani. Selenoid vymenen a treba vcera po ceste z hor regenerace probehla po 780km. Mam led diodu napojenou na vyhrev zrcatka a od toho problemu s klapkou resetuji vzdy mezi regeneracema dolni pocitadlo km, abych mel predstavu po kolika regeneruje.
Fotka z lonska s castyma regeneracema neni stav km 100tisic km, byt je to tam napsane, auto melo jak jsem psal 147 tisic a nyni 159 tisic. To proc se to sekne na 100 tisicich tu uz driv nekdo popisoval mozna autodiag.

Jeste doplnim co se tyka spotreby, neni to opisovana spotreba dle palubaku, ale.dle tankovani. Palubni pocitac co jsem zkousel mi ukazuje cca o 0.2 litru min, nez je pak realna dle tankovani. Po prvnim cvaknuti pistole nekoncim tankovani vetsinou tam jeste nacpu 2-3 litry. Na spotrebu vyssi o litr jsou experti koncernove auta co jsem se setkal a s cim jsem jezdil.
A ano nema to plovak spotreba kapaliny je pocitana dle natankovaneho paliva proto se snazim tankovat od prazdna do plna.

Zivim se praci a dovedu si udelat usudek sam, nejsem ovce.

06.02.2020 19:18 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3257799
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11142

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
Jakou tabulku? Myslis ten propocet 5ml....1000km? To neni zadna tabulka odnekud opsana je vyjadreni prubehu spotreby eolys v nadobce vuci najetym km. Neni to dnikud opsane pouze propocet.

Necetl jsi asi muj prispevek pozorne, ty caste regenereace po cca 250km melo za nasledek spatny selenoid ovladani klapky vzduchu na sani. Selenoid vymenen a treba vcera po ceste z hor regenereace probehla po 780km. Mam led diodu napojenou na vyhrev zrcatka a od toho problemu s klapkou resetuji vzdy mezi regenerace dolni pocitadlo km, abych mel predstavu po kolika regeneruje.
Fotka z lonska s castyma regeneracema neni stav km 100tisoc km byt je to tam napsane, auto melo jak jsem psal 147 tisic a nyni 159 tisic. To proc se to sekne na 100 tisicich tu uz driv nekdo popisoval mozna autodiag


Raději toho necháme - v jednotce je naprogramováno kdy to má regenerovat - diferenční tlak slouží ke kontrole úspěšnosti - to že jsi měl problém s klapkou a tím se zkrátil interval je až druhořadá funkce diferenčního snímače který může ovlivnit svími údaji jednotku motoru aby zkrátila interval.Netuším kdo to psal a také nevím z žádné mé praxe že by se něco kolem regenerací něci seklo - pokud sedí Km tak se dle programu v jednotce zkracují intervaly přímo úměrně s najetými Km po celou dobu životnosti FAPu a typu motoru(když ti zresetuji FAP (zadám že byl vyměněn tak se ti prodlouží interval regenerací jako u(pro) novéj -ho FAPu a to se FAPu ani nedotknu)

Jinak děkuji za vysvětlení jak funguje aditivace a FAP = zkusím si to zapamatovat

06.02.2020 20:23 - Re: Eolys - aditivum pro motory HDi s filtrem pevných částic FAP 3257800
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 81
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Můžeš mi prosím vyfotit u svých 5ti nebo kolik těch C5 máš, tento údaj o nájezdu na FAP filtr? Pokud samozřejmě nedošlo do 100 000km k resetu FAPu. Viděl jsem auta co měla najeto do 100 tisíc km a tam to počítalo normálně a pak spoustu aut s nájezdem 100 tisíc + a tam to u všech zůstalo vyset na 100 000Km. Byly to jak RHR, RHF tak RHH motory. Odpočet do výměny však pokračoval v pořádku dál.

Neříkám, že není naprogramováno, kdy to má regenerovat a že se tento interval s nájezdem nezkracuje, ale také se zkracuje diametrálně podle stavu motoru a komponent, které souvisí s výslednou směsí, potažmo spalinami.

|< < 1 ... 22 23 24 25 26 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator