Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Risk of particle filter clogging
17.10.2018 09:43 - Risk of particle filter clogging 3185239
Tarasus
Město: Slaný, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 82
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím pánové,
mám na Vás dotaz jako na zkušené mechaniky, zdali s tím nemáte zkušenosti.
základní informace ( 2.2 biturbo 125 kw, 2009, 260 000km, FAP původní, aditiva za poslední 2 roky =40 000 km nedoplňovány)
A teď k problému.
Tato hláška mi vyskočila prakticky hned po nastartování auta. (servis od té doby svítí pořád)
Pokud mohu soudit, tak na jízdních vlastnostech, kouřivosti, či chodu motoru to nemá vliv.
Auto jsem připojil na diag, ale žádná chyba (minimálně žádná nová )
Po prohledání našeho fóra, kde jsem našel jen jednu zmínku a to že se údajně jedná o sw chybu stále nevím
Nelenil jsem a hledal na netu. Tam se uvádí, že je to údajně spojené s aditivy "močovinou". ( podle diag mám 2148,4 ml)
Údajně je to chyba ve výpočtu a reálná hladina aditiv je na nízké úrovni vůči zobrazované diagnostikou.

Mám dvě otázky:

1. Má s tím někdo zkušenosti a v čem byl problém u vás?

2. Dá se něják opticky (co nejsnáze) zjistit reálná hladina aditiv?

Děkuji

Přílohy:
IMG_20181007_193724.jpg ( 6230372b ) -
IMG_20181007_193751.jpg ( 5799934b ) -
IMG_20181007_193810.jpg ( 4333682b ) -
IMG_20181007_194334.jpg ( 3728506b ) -

17.10.2018 14:45 - Re: Risk of particle filter clogging 3185326
risomas
Město: BA, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 72
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
pocitadlo minutych aditiv sa prehuplo cez counter ked povazuje FAP za zraly na vymenu (kedze fap sa upchava trvalo tymto aditivom). Filter moze byt stale ok da sa to poznat podla rozdielov tlakov pred a za filtrom. Ja som menil pred rokom vpodstate s rovnakym pocitadlom km Counter sa da resetnut aby povazoval filter za novy ale lepsie je ten filter rovno vymenit (cca 300e)

17.10.2018 19:16 - Re: Risk of particle filter clogging 3185383
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Koukám ze je to tu Samek odborník-diagnostik poslechnu kolegu a ten FAP zasereš tak ze ho nikdo nevycisti a ještě můžeš dok...... třeba i turbo, EGR atd...

No diagnostici FAP je zaneseny na rorni hranici nastavenou v jednotce = vyčistit nebo vyměnit a zresetovat !!! Aditiva =pokud to někdo nezresetoval jen tak pro zábavu tak to asi bude souhlasit (podle Km to tak vypadá = druhá náplň ) pokud chceš zkontrolovat skutečně množství = dementuje nádobu - vylej co tam je - doplň do tři litru a náplň násobku - následně zrestuj údaj v jednotce. podle tvého příspěvku si to nech udělat .

18.10.2018 09:02 - Re: Risk of particle filter clogging 3185574
risomas
Město: BA, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 72
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ved som mu poradil to iste ze vymenit filter. Zresetovat to len v jednotke je alternativa - ponukli mi to viacere servisy. Ja som sa toho obaval ale moj stary filter co som vymenil tak bol uplne v pohode este pouzitelny. Mam aj foto, vsetky kanaliky boli priechodne lien tie pri strede pokryvala malinka vrstvicka.

18.10.2018 10:00 - Re: Risk of particle filter clogging 3185605
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
risomas napsal(a):
Ved som mu poradil to iste ze vymenit filter. Zresetovat to len v jednotke je alternativa - ponukli mi to viacere servisy. Ja som sa toho obaval ale moj stary filter co som vymenil tak bol uplne v pohode este pouzitelny. Mam aj foto, vsetky kanaliky boli priechodne lien tie pri strede pokryvala malinka vrstvicka.


A jak jsi se do těch kanálků podíval ? Je pravda že si zanešení cerinem vypočítává jednotka a to docela přesně podle spotřebovaného paliva a tudíš i spáleneho aditiva. Reset se neprovádí jen tak ale po výměně FAPu a u aditiv po doplnění - to jen chytráci a bazery aby to nehlásilo nic a mohli to prodat.(mimoto u FAPu s tím toho moc nezískají = bude to hlásit zanedlouho chybu na základě diferenčního tlaku.FAPy čistím - není to problém(ale pokud to nějaký chytrák upraví takto tak to nemusí jít) a tu jednotku tak zblbne protože ona potom spouští regenerace jako u nového (na to je i tabulka po kolika u nového a po kolika třeba s nájezdem 100000Km)


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator