Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Vysokotlaké čerpadlo
1 2 > >|
18.02.2018 19:50 - Vysokotlaké čerpadlo 3132538
alx
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 1276

Administr?tor Poslat soukromou zprávu
presunuti diskuze...

18.02.2018 12:51 - Re: Únik paliva 3132449
vapnov
Město: Roudnice nad Labem, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive BreakPočet příspěvků: 36
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
nechci zakládat nové vlákno a protože tady se řeší i problém s vysokotlakým čerpadlem, tak bych měl jeden dotaz.Mám motor RHZ.
Vrže mi vysokotlaké čerpadlo, vrzání tak jako by občas nepatrně zadrhávalo nějaké ložisko. Motor běží celkem normálně, jen se někdy dost dlouho sbírá z nízkých otáček, že ho musím prošlápnout na volno a rozjet přes spojku, to by asi mohlo být čerpadlem. Mám najeto cca 310tisíc, v kolika km se dokáže čerpadlo odporoučet a je lepší nějaký repas, či použité ?

18.02.2018 13:54 - Re: Únik paliva 3132457
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
asi ani nie, padlo by to do nudzaku alebo vypisalo nizky tlak paliva

18.02.2018 19:32 - Re: Únik paliva 3132530
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
kdy jsi naposled kontroloval vstrikovace ?,naftovy filtr jsi kdy menil ?...olej menis po kolika ? rozvody jsi delal kdy ? kolisa tlak na railu ? jestli ano o kolik ?
zkus presne vydefinovat o je to Vrže mi vysokotlaké čerpadlo ?

20.02.2018 21:53 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3133210
vapnov
Město: Roudnice nad Labem, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive BreakPočet příspěvků: 36
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ptal jsem se spíš hypoteticky, nemám teplou garហna to to řešit, stejně bych to nedělal já, do tohohle se nehrabu.
Říkal mi to můj technik tady u nás když měnil řemen příslušenství, řemenici a volnoběžku, že si mám sehnat nějaký použitý s menším nájezdem. Pak jsem si to sám poslechnul a opravdu slyšitelně vrže v místě od čerpadla, jako nenamazaný zahradní kolečko nebo tak nějak, zkusím to nahrát. Vstřiky jsou všechny po repasi cca 10k , rozvody cca 2k, filtr nafty měním každých cca 50k a zbývá asi 10k. Olej doposud po 15k a teď nově po 10k. Tlak na railu zkouknu, mám jen takovou čínskou neorigo Lexia diag na čtení chyb. V jiném vlákně jsem psal asi před měsícem o tom, že mi něco občas cvaká někde pod kapotou při akceleraci a ty jsi mi psal, že by to mohly být vstřiky, nebo hydroštely, případně volnoběžka - řemenice - ta už to být nemůže , tak nevím možná by to mohlo mít něco s tím čerpadlem společného.
Nedokážu se časově dostat do Radonic k nejbližšímu odborníkovi, tak dumám co se to děje.
Diag musím nainstalovat do nového NTB, tak až o víkendu pošlu co jsem zjistil s tlakem.
zatím díky za snahu

20.02.2018 22:02 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3133215
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
neviem si predstavit co by v tom cerpadle mohlo vrzat
piliny vo filtry naftovom nemas?

20.02.2018 22:17 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3133216
vapnov
Město: Roudnice nad Labem, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive BreakPočet příspěvků: 36
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
pro jistotu ho o víkendu okouknu a vyměním

21.02.2018 08:07 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3133251
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
no ono pokud ty piliny uz budou, tak budes muset vymenit daleko vice veci nez jen filtr

27.01.2019 14:40 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3204209
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj pánové technici.
Žena mi do Renault Megane III 1.5dci 66kw 2011 EUR5 natankovala benzín cca 6l (mohlo tam být tak 5l nafty). Takže benzínu bylo více než 50%.
Poté ujela cca 30Km k jiné benzince, kde si uvědomila, co udělal za koninu.

Vyřešil jsem to tak, že jsem dočerpal plnou nafty (vervy), nalil 4násobnou dávku VIFu a pomocí balonku odčerpal 3L směsi z podavací soustavy. Takže k čerpadlu pak již šla vesměs jen nafta s nějakýma 5% benzinu.

Věřil jsem, že pokud se to čerpadlo nepřidřelo již při její 30km jízdě, mělo by to být OK.
Najela dalších 200km. A vyskočila hláška (check injection...).
Tak jí napadlo mě k tomu zavolat a prvních pár vteřin to pískalo - nárust s otáčkama motoru (nestihl jsem přesně diagnostikovat odkud zvuk jde. Nyní neslyším nic. )

Otázka zní. Má smysl nechat čerpadlo zrepasovat? A pokud ano, tak kde s tím máte dobré zkušenosti?

27.01.2019 15:37 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3204229
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Těžko říct ale měl jsi hned s vifem nalejt do nádrže tak půl litru oleje do křoviňáku to by bylo lepší než ten vif. a jestli má palivák vložku (jsou tam oba typy) tak se podívat jestli tam nejsou pilinky a i tak vyměnit, přidat ten olej . Jestli se přidřelo tak budou v celém okruhu = vyčistit okruh filtr (popřípadě i manželku)

27.01.2019 16:46 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3204231
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Těžko říct ale měl jsi hned s vifem nalejt do nádrže tak půl litru oleje do křoviňáku to by bylo lepší než ten vif. a jestli má palivák vložku (jsou tam oba typy) tak se podívat jestli tam nejsou pilinky a i tak vyměnit, přidat ten olej . Jestli se přidřelo tak budou v celém okruhu = vyčistit okruh filtr (popřípadě i manželku)


Tak jsem hledal piliny...
palivák je velký uzavřený. Tahle potvora: .link.
Nedávno jsem ho měnil. Takže na vložku se asi nepodívám.

Nicméně zkusil jsem oddělat trubičky ke vstřikům a z čerpadla do railu, vyfoukat je na papír a výsledek je v příloze.
Z railu do vstřiků čistá nafta.
Z čerpadla do railu lehce zakalená což bych mohl považovat za velmi jemné pilinky. Viz obrázek, co myslíte? Pokud to již pilinky jsou, tak asi nemá smysl přemýšlet, zda jezdit nebo ne a poslat čerpadlo na repas, že?

Přílohy:
20190127_161358.jpg ( 1612261b ) - Vstřiky
20190127_161406.jpg ( 1489833b ) - Rail
20190127_161434.jpg ( 791111b ) - Vracečka z čerpadla - vypadá to na nějaký bordel
20190127_161539.jpg ( 2459121b ) - Vyfoukaná nafta z trubiček

25.06.2019 14:04 - Repas nebo přetěsnění vysokotlakého čerpadla? 3227417
Blodmen
Město: Kratonohy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 150

99 Poslat soukromou zprávu
pořád řeším, že mi padá přes noc po delší jízdě nafta, mechanik zjistil, že mi teče vysokotlaké čerpadlo a prý to bude potřeba repasovat. Teď mi dodělali turbo, budu dělat rozvody. Diagnostika mu nic nehází. Myslíte že je to opravdu na komplet repas,nebo to může být jen na nějaké přetěsnění? C5III X7 120 kW

04.07.2019 22:37 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3228841
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
myslis olej z cerpadla, je tu ine vlakno, staci v nom vymenit gufero, tam ale spadajucu naftu nehladaj
to bude na nejakom spoji / prepade

31.01.2023 21:13 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3355454
myneur
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 305
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Dá se vysokotlaké palivo opravovat nebo je to vždy repas/nové?

Mám propady tlaku mezi 2-3 válcem (měření v příloze). Vstřiky i komprese OK, takže jde prý o čerpadlo.

Neni to akutní, jen pár vteřin po startu kolem nuly kolísaj otáčky, ale něco tam zraje.

Má někdo zkušenosti, co může být při takovémto poklesu příčinou? Dá se to nějak opravovat?
Dík

Přílohy:
rail.png ( 4744141b ) -

01.02.2023 08:15 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3355514
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
cerpadlo nerobi prepad tlaku na jednom valci, cerpadlo je len piestikova blbost robia konstantne tlak ktory je regulovany regulatorom tlaku
bud to budu vstrekovace alebo ten regulator, alebo este samotna regulacia kvoli niecomu

01.02.2023 10:03 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3355516
myneur
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 305
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Vstřiky tvrdí, že to nedělaj, páč maj stejnej odběr (příloha).

I fakt, že propad tlaku je před vstřikem v common rail, by mohl ukazovat na to, že vstřik nebude hlavní problém (pokud vůbec). Pokud by to nebylo čerpadlo, tlak by musel někudy uniknout.

Regulátor by nebyl synchronizovaný s válci, ne?

Čerpadlem točí motor, takže synchronizované s písty je. A je vícepístkové, takže může být špatný jen jeden pístek, což by mohlo způsobovat ten propad u jednoho válce.

Dává to takhle smysl nebo to ukazuje ještě na něco jiného?

Dá se pak opravit jen jeden pístek, nebo je potřeba měnit celý čerpadlo?

Dík

Přílohy:
stříkej.png ( 3405629b ) -

01.02.2023 13:06 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3355554
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
cerpadlo vytvara tlak konstatne a ak by mu nieco bolo nedokaze vytvorit vysoky tlak a mas problem, nie v nom problem nebude, problem je regulacia tlaku
dalsia vec bosch piezo ma cca 10bar v prepade a potom tam mas redukcny ventil (na sani ten valcek co do neho idu prepady a kde je to napajane s5 do systemu.
dalsia vec specifikum 2.2 je ze su tam 2 regulatory tlaku a ohrev nafty je dosahovany tym ze v cerpadle drzi vysoky tlak a na raile ho reguluje ma tlak pre vstrekovace, v naftovom filtry je termostaticky ventil ktory podla teploty nafty bud tuto vracia komplet do nadrze alebo toci kratky okruh s tym ze z nadrze len doplna spotrebovane palivo
prepad tlaku ti sposoby kludne zle dovierajuci prepad niektoreho zo strikov

01.02.2023 14:00 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3355557
myneur
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 305
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ale jak by se chyba v regulátoru synchronizovala s těmi válci?

Pokud je čerpadlo třípístové, a točí se půlkrát rychleji než motor (podle místního schématu: .link. )

a) tak by pokles v tom grafu odpovídal přesně tomu, že buď jeden píst čerpadla nemá dostatečný výkon (špatný ventil?)

b) nebo vzhledem k tomu, že čerpadlo umí odpojovat píst, a jet jen na dva, tak že ho odpojí i když nemá.


Jak by se mohl synchronizovat s válci regulátor tlaku? Ten reaguje jen na tlak podle úrovně zátěže. Ze schématu nevidím, že by byl nějak synchronizovaný s válci, pokud to není elektronicky. Ale k čemu by byl regulátor synchronizovaný elektronicky na úrovni válců místo prostě vyhodnocování tlaku a režimu motoru?

01.02.2023 16:25 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3355559
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ta schema je starej 2.2, tu to cerpadlo je trocha ine (zaklad je jasne ze rovnaky)
sice je to z biturba, ale to je jedno

ono to nic nesynchronizuje, ma nastavene v mape ze pri akej zatazi a poziadavke ma mat aky tlak a taky nezavisle na polohe piestov atd vytvara

Přílohy:
C5 (X7) - B1HACRP0 - Funkce Přívod paliva (BOSCH EDC16 CP39).pdf ( 2792818b ) -

01.02.2023 17:37 - Re: Vysokotlaké čerpadlo 3355564
myneur
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 305
U??vate? Poslat soukromou zprávu
A 2.2 150 kW má taky odpojování pístu čerpadla nebo to mělo jen to staré? V tom dokumentu o tom nic nepíšou.

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator