Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III
|< < 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 37 > >|
01.06.2018 12:25 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3160596
Zdeneknet
Město: Luleč, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v XPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Ahojte, pořídil jsem teď C5 II s AM6. Občas vyskakovala čtyřka. Typicky z při řazení z trojky na čtyřku. Otáčky tedy pak vyletí nahoru, po puštění plynu a klesnutí otáček rychlost zaskočí. Je to doprovázeno škubnutím. Udělali jsme olej (část), provedli "kalibraci" a dělá to furt. Jinak se chová vcelku normálně, řazení ostatních stupňů ani nepostřehnu. Ještě jsem vypozoroval, že jak je auto studené, i tu čtyřku to řadí normálně. Po zahřátí začne vyskakovat... Nějaké nápady? Díky.

01.06.2018 12:29 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3160597
lubco
Město: , Auto: CITROEN BERLINGO Shine BlueHDI 130 S&SPočet příspěvků: 76
99 Poslat soukromou zprávu
vitaj medzi nami s nacatou prevodovkou, mam to od kupy auta, riesil som len vymenu oleja, ostatne budem riesit ked sa to radikalne zhorsi. Robi mi to len v lete, v zime je to pohoda.


Zdeneknet napsal(a):
Ahojte, pořídil jsem teď C5 II s AM6. Občas vyskakovala čtyřka. Typicky z při řazení z trojky na čtyřku. Otáčky tedy pak vyletí nahoru, po puštění plynu a klesnutí otáček rychlost zaskočí. Je to doprovázeno škubnutím. Udělali jsme olej (část), provedli "kalibraci" a dělá to furt. Jinak se chová vcelku normálně, řazení ostatních stupňů ani nepostřehnu. Ještě jsem vypozoroval, že jak je auto studené, i tu čtyřku to řadí normálně. Po zahřátí začne vyskakovat... Nějaké nápady? Díky.


01.06.2018 12:51 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3160598
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Řekl bych že mᚠAL4 a né AM6 a problém asi v hydrobloku.

01.06.2018 13:28 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3160602
Zdeneknet
Město: Luleč, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v XPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Je to šestikvalt, tak věřím, že AM6 Ten hydroblok mě taky napadl...
@lubco: a jak to řešíš při jízdě? Zkoušel jsem v té oblasti přepínat na manuál a řadit bez plynu. To je lepší, ale docela otravné

01.06.2018 15:19 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3160626
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Zdeneknet napsal(a):
Je to šestikvalt, tak věřím, že AM6 Ten hydroblok mě taky napadl...
@lubco: a jak to řešíš při jízdě? Zkoušel jsem v té oblasti přepínat na manuál a řadit bez plynu. To je lepší, ale docela otravné


No koukal jsem co mᚠv profilu C5I benzín - no Tak potom ano ale to je že by jsi měl napsat o jaké auto se jedná(pokud jich mᚠvíc) nebo upravit profil . (přehlédl jsem že se jedná o naftu a C5 II) - jinak vin

01.06.2018 18:09 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3160701
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
Zdeneknet napsal(a):
Je to šestikvalt, tak věřím, že AM6 Ten hydroblok mě taky napadl...
@lubco: a jak to řešíš při jízdě? Zkoušel jsem v té oblasti přepínat na manuál a řadit bez plynu. To je lepší, ale docela otravné


je to uplne klasicky hydroblok a novy vies kupit z UK zhruba za 500E (poliaci robia repas za zhruba 350E, ale z 20% neuspesnost (z 10 boli 2 nafigu))
olejom uz toto nevyriesis, olej sa meni ako prevencia, nie odstranenie problemu (obcas to tym dokonca zhorsis)

04.06.2018 15:05 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3161487
myneur
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 306
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Podle mě dobré shrnutí problematiky výměny oleje v automatu: .link.
– ukazuje oleje v různém čase životnosti
– ukazuje, co starý olej v převodovce ničí
– říká, proč není dobrý nápad úplná výměna oleje, pokud už došlo k poškození částí převodovky
– shrnuje, co zaznělo i tu, že pokud už došlo k poškození, výměna oleje to nezlepší, ale naopak

Možná až moc polopatické video pro amíky, ale líbí se mi názorností.

Podle mě to jasně podporuje závěr:
– pokud chcete, aby převodovka vydržela déle než odhadem 160-200t km, pravidelně měnit olej
– interval výměny se (zde v diskuzi) navrhuje po 60t km, někde se uvádí, že první výměna může být až 80-100t km
– pokud má auto už špatný olej a jím opotřebenou převodovku, radši už neměnit kompletní výměnou, protože to může zhoršit začínající problémy a chování převodovky

Super by bylo mít jasnou informaci o intervalu i způsobu výměny od Citroënu, o čemž si můžeme nechat zdát.

Jinak co se týká úplné výměny, tak jsem v této diskuzi narazil pouze na jednu firmu zp-automatic.cz s dobrými, ale i jednou špatnou recenzí. Jedna firma se špatnými recenzemi. A mistr Procházka, na kterého jsem dostal já jednu dobrou referenci, což je dost málo informací.

04.06.2018 15:11 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3161491
Dawe
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 148
99 Poslat soukromou zprávu
Z Citroenu je to jasné, interval není /celoživotní náplň/, způsob výměny v návodu od Citroenu je vypustit/napustit půlku náplně. Jinak někde jsem četl že podle výrobce převodovky je předepsáno výměna půlky náplně oleje po 60tKm.

05.06.2018 21:51 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3161846
jindra pro
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
Koupil jsem v únoru 2014, najeto 99 000, nechal jsem hned vyměnit preventivně olej pruplachem, nalili tam Motul multi Atf, který jak jsem tu už psal, splňuje snad veškerý normy. Převodovka řadila v pohodě, ale bylo to takový všechno tvrdší. Nechal jsem minulý týden vyměnit znovu olej v Praze Vršovicích v servisu APPservis, který se zabývá opravami převodovek. Na Facebooku mají celkem slušně hodnocení. Vyměněn olej opět pruplachem, používají Ravenol. Podle vin našli, že tam patří jws 3324, což jsem jim říkal, stejně si to ověřování. Nalili tam RAVENOL ATF T-WS Lifetime. Je to malá dílna se třemi hevery, současně dělali další 2 auta. Objednávka přes internet, celou dobu jsem byl u toho. Provedli výplach celkem cca 8,5 litrů oleje, potom přes vypust zkontrolovali hladinu, reset přes diagnostiku. Jen asi neřešili 60 stupňů. Před výměnou technik auto projel v okolí asi 6 kilometrů, po výměně opět projížďka. Cena 7760 Kč, nejsou plátci daně. Auto ihned po výměně přestalo skubat při prehozeni páky z P na D, nebo R. Toho jsem si vsimnul před výměnou. Nevím, zda to skubalo když jsem to dovezl, zda to dělalo před první výměnou. O víkendu jsem najel cca 300 km, mám pocit, že se převodovka zklidnila. Před tím jsem měl pocit, že jsem přidal trochu plyn a převodovka hned začala přemýšlet jakou rychlost tam dát, zbytečně podřazovala. Takže to snad někomu v Praze pomůže....

06.06.2018 12:41 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3161966
Majo77
Město: Piešany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 148
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
To sklbanie pri preradeni z P hocikam nie je sposobene tym ze su ozubene kola v prevodovke "na doraze"? Neviem ako to mam lepsie nazvat, ale mam x krat overene, ze ak pridem na parkovisko (ktore ma nejaky sklon, nie je v rovine), stojim na brzde, preradim do P, zabrzdim rucnou, pustim brzdovy pedal - tak mi to nikdy nesklbne. Ak zaparkujem, preradim do P, pustim brzdovy pedal ( auto popojede a tym idu zuby v prevodovke na doraz) vypnem auto + sa automaticky zabrzdi rucka, tak po opatovnom nastartovani a pohybe z P, vzdy kopne.

Ci tebe to kopalo permanentne pri radeni hociktorym smerom?

06.06.2018 18:29 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3162050
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
to trocha zle chapes, ono to trhnutie ktore popisujes je ze na tom P ked sa to natiahne tak sa silenty atd natiahnu a tym ze to vytiahnes z toho P tak to poskoci, lebo sa to uvolnilo

toto co sa tu hovori je ked by si mal auto v N a das ho do R, tak kopne, buchne, rovnako do D

07.06.2018 07:51 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3162169
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Reagují zde na příspěvek jruze kolem elektrické ručky. Patří to totiž sem. Jsem kolem automatu začátečník a děkuji za upozornění, co se stane s volbou P za jízdy. Je to logicke.
Jen mi vadí, že to není ošetřené. Najezdil jsem předloni 4000 mil v USA v Chrysler 300. Volič automatu kolečko jako víko od pepsi. Ale každý pokus o změnu režimu vyžadoval seslapnuti brzdy.

07.06.2018 08:13 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3162184
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Reagují zde na příspěvek jruze kolem elektrické ručky. Patří to totiž sem. Jsem kolem automatu začátečník a děkuji za upozornění, co se stane s volbou P za jízdy. Je to logicke.
Jen mi vadí, že to není ošetřené. Najezdil jsem předloni 4000 mil v USA v Chrysler 300. Volič automatu kolečko jako víko od pepsi. Ale každý pokus o změnu režimu vyžadoval seslapnuti brzdy.


Ve větší rychlosti nezaskočí jen přeskakuje(zaskočí tak +- v 5km/h) - jednou ještě u 4HP20 jsem pospíchal a dal na P těsně před zastavením a zároveň jsem otevíral dveře - hnedle jsem vystoupil tou škvírou mezi sloupkem a dveřmi(stojí to v podstatě namístě a hnedle to udělá salto ) ale souhlasím že když zhasneš a nechᚠzařazeno nemá co auto zastavit - no ale zase auto řve jak protržené tak to asi každému dojde že je něco jinak než by mělo být.(tedy když otevřeš dveře)

13.06.2018 21:26 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3163809
mira1972
Město: Ústí nad Labem, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj všem, mám velký problém mám C5 Break 2007 100 Kw automat am6 20gk05 . Již po třetí za rok se mi protočila poloosa v diferenciálu. Jsem z toho už na prášky první oprava výmena diferenciálu(použitý) 25000, po druhé jsem sehnal diferák z vadné převodovky , nové poloosy mechanik co u nás dělá automaty se s tím ještě nesetkal , převodovku měl rozhozenou a řekl, že je OK tak nevím mám sto chutí to zalít metalickým lepidlem a dát tam novu polosu . Poloosa je v diferáku zastrčena tak na 3 cm. Nemáte s tím někdo zkušenost ?

13.06.2018 21:46 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3163813
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nemas to ciple?
mas tam spravny drziak motora (ten kde je lozisko poloosy a silent)?

14.06.2018 16:33 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3164227
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
mira1972 napsal(a):
Ahoj všem, mám velký problém mám C5 Break 2007 100 Kw automat am6 20gk05 . Již po třetí za rok se mi protočila poloosa v diferenciálu. Jsem z toho už na prášky první oprava výmena diferenciálu(použitý) 25000, po druhé jsem sehnal diferák z vadné převodovky , nové poloosy mechanik co u nás dělá automaty se s tím ještě nesetkal , převodovku měl rozhozenou a řekl, že je OK tak nevím mám sto chutí to zalít metalickým lepidlem a dát tam novu polosu . Poloosa je v diferáku zastrčena tak na 3 cm. Nemáte s tím někdo zkušenost ?


Drážky poloosy jsou +- 5cm - měly by být až nadoraz . když je poloosy zstrčená v převodovce je kloub nadoraz v převodovce? jestli není je tam něco špatně a i kdyby to bylo načipované tak to nemůže trhat drážky - to by biturbo nevyjelo ani z vrat i tam jsou drážky shodné.(jestli je jen na 3cm tak se ten kloub bude vyvracet - tak trochu by si toho měl mechanik všimnout) Mám tu dvě AP - na jedné podle všeho KO čerpadlo a na druhé KO měnič(ta je z mé x7 - ta jezdila do zahřátí bezproblému ale při jízdě nad 50Km začala klouzat a hlásit chyby - na kratších a nebo v diag byla chyba přemostění měniče - dával jsem jinou s malím nájezdem (80000Km) , druhá je z koupeného auta a byla sice bez chyb ale nulové otáčky na výstupu = předpokládám že čerpadlo ale nevím.

16.06.2018 20:46 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3164983
mira1972
Město: Ústí nad Labem, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 4
99 Poslat soukromou zprávu
Nemůže být problém v převodovce ? Kluk co u nás dělá automaty v ústí říká, že ta je v pohodě. Čipnuté to není u vozidla byl měněn motor ale pak najelo dalších 100000. Pro Jruze nemel by jsi z té jedné převodovky diferak. Neznáte nějakého odborníka, který by byl schopen zjistit co je špatně. Přemýšlím, že zkusíme tu poloosu zalepit metalickým lepidlem nemám co ztratit.

16.06.2018 22:55 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3165035
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
zalepit tazko
ak hovoris ze vymeneny motor, ja by som 2x nepovedal ze ten silent tam neni dany nespravny

automat ma mat 1807 HV
manual ma mat 1807 HT
na pohlad asi moc rozdielne nebudu, ale poloos moze byt povysunuta na tom

22.11.2018 22:49 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3192711
myneur
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 306
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ahoj, mám takovej fajnšmekrovskej dotaz asi pro pravý experty. Chtěl bych se poradit zda je normální následující chování X7 2.2 AM6:
Na trojce kolem 1500 otáček při lehkém záběru či brždění motorem jako by auto trošku jemně vibrovalo rychlostí dopředu/dozadu. Je to cítit opravdu jen jemně, ale je cítit drobný rozdíl oproti jinak hladkému chodu. Od 2000 otáček výš, na jiných rychlostech, ani při intenzivnějším záběru nebo brždění motorem to cítit není.
Setkal se s tím někdo? Má někdo ponětí, čím to může být? Nebo je to normální?
Přemýšlím, jestli to řešit, protože mi bude končit záruka.
Díky

18.12.2018 21:41 - Re: Výměna oleje - automatická převodovka AM6 / C5 III 3197440
crown
Město: Blansko, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive BreakPočet příspěvků: 15

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Co poradí profíci se zkušenostmi s AM6?
C5II koupena na 205.000 km, po pár tisících hláška Gearbox faulty (jako řešení se ukázalo na pár minut vypnout motor), ale raději jsem nechal vyměnit olej v KAPS Kojetín. Působili na mě jako profíci. Doporučili výplach na 2x. Olej byl prý OK, červený, bez spálenin. Dalších 60.000 km v pohodě, jen několikrát opět pád do nouz.režimu.

Na 270.000 další výměna v KAPS Brno, starý olej prý v pohodě, opět dvojitý výplach. Ale měl jsem z těch kluků dost neprofesionální pocit ("kolik toho oleje - ještě?" "no já nevim, to už by mohlo stačit..." – možná je to ale jen můj pocítek, kdoví). Jelikož ale znám svoje auto, okamžitě po odjezdu ze servisu slyším, že převodovka citelně přenáší vibrace do interiéru (v pásmu kolem 1800-1900 ot., a to bez ohledu na stupeň a rychlost auta). Tak se vracím, zkušební jízda, a prej že to tak při vyšších nájezdech už bejvá no...

Tak jsem si na to zvykl (vibrace byly jen mírné) a najel dalších 60.000 (bez zhoršení). Občas to zahlásí Gearbox faulty (cca jednou za 4000 km), tak na 3 minuty vypnu motor a po nastartování vše OK a jede se dál. Během těchto 60.000 jsem ale začal slyšet z převodovky (při rozjezdu a řazení 1->2) takové duté kovové zvuky. Ale pouze za studena, po zahřátí oleje je vše OK. Toto se začalo dost ozývat po té poslední výměně (možná to byl ale jen můj nezvyk), ale posledních 30.000 km celkem setrvalý stav, nezhoršuje se to. Řazení OK, bez kolísání otáček. Jen mám pocit, že je řazení za studena tvrdší než dřív, a to i v létě. Do ohřátí to řeším přepnutím na zimní režim.

Teď tam mám skoro 340.000 km a otázka s olejem zní: Měnit, či neměnit? … to otázka Auto je jinak cajk, poctivě udržuju (hromada věcí nových vč. V6 motoru), tak bych rád, aby ještě chvíli jezdilo.
Po zkušenostech z předchozí výměny a při pročítání tohoto vlákna mám ale fakt obavy, že další výměnu ta převodovka nepřežije. A vybavuje se mi staré počítačové pravidlo: „Dokud ten krám funguje, tak do toho nešourej“…

Jak byste rozhodli vy, kteří máte s AM6 zkušenost?

|< < 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 37 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator