 | |  |
26.04.2024 19:24 -
oil level measurement invalid
|
3379162
|
|
Janmusil10
|
Město: Borovany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 17 |
|
|
Čaute,
Neřeil někdo tuhle hláku? Při nastartování to hlásí neplatné měření hladiny oleje. Auto je cca měsíc po výměně oleje. Pokud zmáčknu "check" tak ádnou chybu neukáe. Na diag. se o víkendu nedostanu, napadá mě, jestli to nemůe být přelitý? K autu se dostanu a zítra, tak zatím zkouím vymyslet co a jak
- Vyčistit konektory
- Zkontrolovat hladinu oleje
- Výměna čidla (?)
Pokud někdo řeil, za radu budu vděčný
Čaute,
Neřeil někdo tuhle hláku? Při nastartování to hlásí neplatné měření hladiny oleje. Auto je cca měsíc po výměně oleje. Pokud zmáčknu "check" tak ádnou chybu neukáe. Na diag. se o víkendu nedostanu, napadá mě, jestli to nemůe být přelitý? K autu se dostanu a zítra, tak zatím zkouím vymyslet co a jak :D
- Vyčistit konektory
- Zkontrolovat hladinu oleje
- Výměna čidla (?)
Pokud někdo řeil, za radu budu vděčný :)
|
|
27.04.2024 17:45 -
Re: oil level measurement invalid
|
3379201
|
|
vlkr
|
Město: Dub nad Moravou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 204 |
|
|
Janmusil10 napsal(a): Čaute,
Neřeil někdo tuhle hláku? Při nastartování to hlásí neplatné měření hladiny oleje. Auto je cca měsíc po výměně oleje. Pokud zmáčknu "check" tak ádnou chybu neukáe. Na diag. se o víkendu nedostanu, napadá mě, jestli to nemůe být přelitý? K autu se dostanu a zítra, tak zatím zkouím vymyslet co a jak
- Vyčistit konektory
- Zkontrolovat hladinu oleje
- Výměna čidla (?)
Pokud někdo řeil, za radu budu vděčný 
Jj,
měl jsem to taky,
moc oleje, hlásilo to i kdy byl přesně po horní rysku.
Stačilo hadičkou 1 -2 dcl odsát a bylo po problému
vlkr
Jj,
měl jsem to taky,
moc oleje, hlásilo to i kdy byl přesně po horní rysku.
Stačilo hadičkou 1 -2 dcl odsát a bylo po problému
vlkr
|
|
Dnes 13:46 -
Re: oil level measurement invalid
|
3392940
|
|
michalf
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 13 |
|
|
Toto momentálně řeím. Výměna čidla nepomohla, kabelá vypadá v pořádku (auto hlásí teplotu oleje), odsátí 0,5 l oleje nepomohlo. Zajímavé je, e před odsátím měrka ukazovala maximum, po odsátí ukazuje 20 % nad minimem. Podle servisního manuálu je kapacita motoru 5 l a rozdíl mezi minimem a maximem na měrce 1 l. Po odsátí 0,5 l by teda měla být hladina v půlce rozsahu na měrce ... ?
Některá fóra (např. .link. doporučují vymontovat vodicí trubku měrky a kus z ní dole uříznout. Prý ten konec trubky, který čouhá dovnitř do olejové vany nějak ovlivňuje funkci toho čidla. Není mi teda úplně jasné, jak by to mělo fungovat fyzikálně, snad něco s ovlivněním dielektrického chování oleje okolo čidla, resp. té trubky, nebo deformace hladiny vzlínáním nebo něco takového.
Nezdá se mi, e by ten problém mohlo způsobovat prosté přelití motoru - potom by chyba musela zmizet při startování po parkování v kopci směrem nahoru, kdy je vechen olej slitý v zadní části vany pryč od čidla, ne?
Kadopádně budu vděčný za radu, co s tím, případně za návod, jak vymontovat tu trubku - k hornímu roubu je hodně patný přístup.
Toto momentálně řeím. Výměna čidla nepomohla, kabelá vypadá v pořádku (auto hlásí teplotu oleje), odsátí 0,5 l oleje nepomohlo. Zajímavé je, e před odsátím měrka ukazovala maximum, po odsátí ukazuje 20 % nad minimem. Podle servisního manuálu je kapacita motoru 5 l a rozdíl mezi minimem a maximem na měrce 1 l. Po odsátí 0,5 l by teda měla být hladina v půlce rozsahu na měrce ... ?
Některá fóra (např. https://www.facebook.com/hashtag/autodocta) doporučují vymontovat vodicí trubku měrky a kus z ní dole uříznout. Prý ten konec trubky, který čouhá dovnitř do olejové vany nějak ovlivňuje funkci toho čidla. Není mi teda úplně jasné, jak by to mělo fungovat fyzikálně, snad něco s ovlivněním dielektrického chování oleje okolo čidla, resp. té trubky, nebo deformace hladiny vzlínáním nebo něco takového.
Nezdá se mi, e by ten problém mohlo způsobovat prosté přelití motoru - potom by chyba musela zmizet při startování po parkování v kopci směrem nahoru, kdy je vechen olej slitý v zadní části vany pryč od čidla, ne?
Kadopádně budu vděčný za radu, co s tím, případně za návod, jak vymontovat tu trubku - k hornímu roubu je hodně patný přístup.
|
|
| |
|
|