Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Prosakující posilovač řízení (servo)
|< < 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 ... 10 > >|
11.10.2016 14:38 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3001642
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pozor, hadica je 11.3, neviem ci uz 12 nebude vela

11.10.2016 16:13 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3001671
jubileus
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 46
99 Poslat soukromou zprávu
dík za INFO:
No ona ta spodní hadice na nákresu v (citroen service) vede na dno nádrže s LDS a ta horní přes těsnící O kroužek (vysokotlaký na straně čerpadla) do čerpadla. Na nákresu jsou obě hadice očíslovány 1 ass a nazvány(vysokotlaké potrubí posil. řízení). Proto jsem opatrný a raději se zeptám, jestli někdo neřešil.
Když je vypnutý motor, tak předpokládám by v potrubí neměl být tlak. Povolím pro jistotu ještě víčko s LDS. Pak tedy rozpojím spodní hadici od trubky v rohu, napojím ji kouskem trubky s faldíky, a kouskem dodané hadice, kterou nasunu na původní trubku. Každý spoj pojistím dvěma kusy šroubovacích objímek a budu doufat, že to chvíli dá zas pokoj. Jenom mi vrtá hlavou, jakou hadici použít. Jaký je tam vůbec tlak?? a jestli hadice neznečistí LDS-jestli ji nerozpustí nebo tak. Dal bych tam raději pro hydrauliku ale ta bude určitě tvrdá a nestáhne se objímkama na původní plechovou trubku. Taky ten rozměr 11,3 mm by to chtělo sehnat.
Možná z toho dělám moc vědu ale víc hlav víc ví.....a tak se radši zeptám... dík za rady

11.10.2016 16:14 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3001672
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
pozor, hadica je 11.3, neviem ci uz 12 nebude vela


Pohov, volno

Používám hadici FUB Semperit , DN 12 , 12mm naprosto v pohodě, na to pérové spony cobra a vše OK.

11.10.2016 16:16 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3001674
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jubileus napsal(a):
dík za INFO:
No ona ta spodní hadice na nákresu v (citroen service) vede na dno nádrže s LDS a ta horní přes těsnící O kroužek (vysokotlaký na straně čerpadla) do čerpadla. Na nákresu jsou obě hadice očíslovány 1 ass a nazvány(vysokotlaké potrubí posil. řízení). Proto jsem opatrný a raději se zeptám, jestli někdo neřešil.
Když je vypnutý motor, tak předpokládám by v potrubí neměl být tlak. Povolím pro jistotu ještě víčko s LDS. Pak tedy rozpojím spodní hadici od trubky v rohu, napojím ji kouskem trubky s faldíky, a kouskem dodané hadice, kterou nasunu na původní trubku. Každý spoj pojistím dvěma kusy šroubovacích objímek a budu doufat, že to chvíli dá zas pokoj. Jenom mi vrtá hlavou, jakou hadici použít. Jaký je tam vůbec tlak?? a jestli hadice neznečistí LDS-jestli ji nerozpustí nebo tak. Dal bych tam raději pro hydrauliku ale ta bude určitě tvrdá a nestáhne se objímkama na původní plechovou trubku. Taky ten rozměr 11,3 mm by to chtělo sehnat.
Možná z toho dělám moc vědu ale víc hlav víc ví.....a tak se radši zeptám... dík za rady


Ale hov*no , starou hadici vyhodíš celou a dᚠtam vcelku kus nové. žádné napojování flikování ... dělᚠz toho zbytečně kovbojku ... jestli nevíš, stav se u mne ...

26.10.2016 09:46 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3006270
jubileus
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 46
99 Poslat soukromou zprávu
Jak popisujete, hadice 12 mm Semperit na paliva je ta pravá i spojky a objímky na tyto hadice jsou dostupné.Nedokázal jsem však tuto novou hadici dostat přes fald trubky a tak jsem nechal starou hadici s lepší svorkou.Nejsem si jist, zdali by se hadice po převlečení přes toto drátové zajištění zvětšením průměru nepoškodila. Protože je to asi prstýnek z kulatiny 3 mm nabodovaný na té trubce vratky zpět. Pro hadici 12 mm je to značné zvětšení obvodu... Jednoduše to pod autem nešlo na ni narvat. Je otázkou, jestli je to origo přes ten kroužek (po 20mm) převlečený a pak na tom spona... No nic, vratka zatím vyřešena. Protože i při okamžitém ucpání obou trubek při rozpojení ukápla část LDSky (2dl) začalo při natáčení volantu drnčet řízení-posilovač.Došlo mi, že to chce dolít LDS. Koupil jsem, dolil jsem 3,5 litru a kapalina je vidět na dně sitka.Bylo tam asi hraniční minimum... Vyměnil jsem zrovna i chladící kapalinu. Koupil červenou G12 a starou vypustil dole na chladiči zmáčknutím svorky a stažením hadice. Vytekly asi 4 litry. Hadici zpět a dolil jsem odstátou bez sanétrovou vodou. Chvíli protočil a vypustil. To jsem udělal 2x. Asi nepovolil termostat, tak jsem do hadice od termostatu k chladiči nalil novou G12 . Termostat se jevil neprůchodný (studený)protože to nešlo profouknout.No tak jsem nalil novou G12 (vše koncentrované) i do nádržky. Vlezly do toho přesně 4 litry.
Pro jistotu jsem si vzal do auta 1,5 litru odstáté vody na případné dolití. A to jsem udělal dobře, protože po ujetí asi 10km se rozblikalo STOP na palubovce.Ukazatel teploty v polovině. Dolil jsem přesně 1,5 litru a dojel 2 km k baráku. A byl jsem rád, že nemusím pokračovat, protože to bylo rozpálený nezdravě, smrdělo to, mírně se kouřilo zpod kapoty.
Druhý den jsem očekával cokoli. Voda-stav OK,po nastartování motor taky. Po ujetí asi 15 km jsem prohlédl motor a ohmatal hadice (od termostatu byla studená),chladič taky, tak jsem si řekl, že ji chci vidět teplou i s chladičem aby se tomu dalo věřit. Ukazatel teploty na palubovce v polovině.A tak jsem auto prohnal několikrát mezi kruháčema až se bestie zapotila a konečně voda začala kolovat. Chladič horký, hadice taky, tak to konečně zase funguje. (Mimochodem, ve snaze ovzdušnit nad termostatem odšroubováním čepičky ventilku při nastartovaném motoru se nic nedělo). Do vnitřku ventilu se mi ničím píchat nechtělo, protože jsem neměl náladu to potom zase někde shánět nový. Takže to nyní FUNGUJE a děkuji za RADY.
Neodpustím si ale připomínku, že u normálního auta všechna voda naráz vyteče a nemusí se pak odvzdušňovat na třech místech a nebo čekat, jestli pak nepraskne hlava motoru. Tato C5tka I 2,2HDi Break je fakt vyjímečný auto a dovede vždy překvapit a jde mu " o kejhák" i při výměmě vody. Nová voda se snad musela odvzdušňovat jen u starýho Embéčka 1000 MB pod zadním sedadlem. Kvůli termostatu to nejde ani propláchnout při změně typu a bez nemrznoucí směsi to nemůže zůstat ani na mrazu po vypuštění vody, protože by ten zbytek vody roztrhal topení. Nad takovým řešením musel někdo fakt dlouho přemýšlet....Omluvte moje pocity. Musel jsem to sdělit.

26.10.2016 18:29 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3006342
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Odvzdušňovací ventilek není ventilek v pravým slova smyslu, ale jen díra s čepičkou. Takže do něj můžeš píchat jak chceš.
Odvzdušňujou se i jiný auta a když neodvzdušníš, po otevření termostatu by se to mělo odvzdušnit samo přes expanzku. Teda pokud tam toho je dost. To u tebe očividně nebylo.
Výměna nemrzky je snad vždycky spojená s prohřátím až do otevření termostatu. Alespoň v případě, že to chceš mít udělaný pořádně a ne jen jako amatér, který nadává na značku a nezná základní postupy.
Není ostuda se zeptat, když něco nevíš. Ostuda je, když nadávᚠna něco, co nefunguje kvůli tvý neznalosti.
Až se s autem sžiješ a poznᚠjeho pravý záludnosti, nad touhle epizodkou jen mávneš rukou.

27.10.2016 10:15 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3006505
jubileus
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 46
99 Poslat soukromou zprávu
Dík za rady a zájem.
Přesto všechno si myslím, že jsem předem načetl tady všechno dostupný, týkající se témat. ale každý to dělá jinak a tak je toho hodně napsáno a přesný postup nenajdeš. Mimochodem kapaliny v nádržce bylo až po víčko a to i po několikaminutovém volnoběhu. Ale já teď už vím, že nestačí v 10°C ani 30 minut ale auto musí jet. Jinak se termostat neotevře, a nevpustí další (a už čistou při proplachování nebo potom už tu, co zůstane). A v ten okamžik, když otevře(při jízdě) samozřejmě ubude v nádržce a autu chybí. To ale v ten moment nezjistí úbytek ani profík znající základní postupy, protože při jízdě nevidí pod kapotu....že kapalina právě z nádržky odtekla do motoru. Na to ho upozorní až červeně blikající STOP na budíku. Takže mě by v návodu na výměnu chladící kapaliny klidně stačilo upozornění: že vždy vyteče jen polovina, stačí sundat sponu z hadice dole od chladiče a povystrčit hadici. V případě proplachování doplnit vodou, vzít s sebou také do auta 1,5 litru a projet 15 minut. Očekávat úbytek kapaliny vlivem otevření termostatu a propuštěním další vody do motoru. To většinou doprovází hláška STOP na palubovce.Nechat schládnout,vypustit, případně opakovat a propláchnout vodou znovu.Vypustit. Pak nalít novou koncentrovanou a očekávat, že po pár kilometrech jízdy se může objevit zase hláška STOP, když propustí termostat vodu z nádržky. To pak už bude opět stačit dolít 1,5 litru bezsanétrové vody do nádržky. (To , že nejde chl.kapalina dopředu "vědecky" naředit na 1:1 s vodou je nakonec jasný, protože to nejde vypustit celý naráz). Děkuji sobě za návod, který funguje bez lezení pod auto a už mě při tom nevyděsí blikající STOP hláška.
Nejsem zahořklý, jen jsem se to prostě nedověděl a pak při jízdě s děckama to blikající STOP na palubovce nebylo nepříjemný. Toto už snad dělat na autě nebudu. Dík za zájem a rady

27.10.2016 10:21 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3006506
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jubileus napsal(a):
Jak popisujete, hadice 12 mm Semperit na paliva je ta pravá i spojky a objímky na tyto hadice jsou dostupné.Nedokázal jsem však tuto novou hadici dostat přes fald trubky a tak jsem nechal starou hadici s lepší svorkou.Nejsem si jist, zdali by se hadice po převlečení přes toto drátové zajištění zvětšením průměru nepoškodila. Protože je to asi prstýnek z kulatiny 3 mm nabodovaný na té trubce vratky zpět.

Mě teda pořád nejde do hlavy co to tam mᚠ??? normálně na té trubce je malý rozšíření hned na začátku, pak rovné a pak jakoby zarážka. Nic z toto co popisuješ sem tam nikdy neviděl. Možná foto by bylo lepší než tisíc slov hadice se nasazuje jen po tu zarážku, dál ne...

Přílohy:
35.jpg ( 152606b ) -

27.10.2016 11:43 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3006526
jubileus
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 46
99 Poslat soukromou zprávu
Jo,jo:je to ono.
Díky za INFO. Už jsem chtěl dávat foto, akorát za tou zarážkou to mám delší. Asi je to posunutý na tom přichycení. Proto jsem hadici chtěl na tu trubku dostat dál. Ten lem na konci trubky přes nasunutou hadici není patrný, tak jsem byl vyplašen, že sjede. Dodal jsem jen kvalitní svorku se dvěma šrouby(tahy). To jsem klidný,že to tak patří a nervu to přes tu zarážku. Ono mě to svádělo,protože trubka trčí asi 10cm a drží to na konci za 2cm. Dík moc,toto mě uklidnilo, že to není něco dodělávanýho. Auto jezdilo jenom do CARLING v Brně,tak mi to vrtalo hlavou, že to drží tak nakrajíčku s fórovou plechovou svorkou....Plechové držáky,příchytky hadic jsou dost zkorodované, snad to chvíli ještě vydrží... Je to jen vratka,jak říkáte,(hadici mám koupenou -3metry.Kdyby byly problémy , tak napojím až do nádržky). Člověk chce mít auto na zimu nachystaný, a ne, že někde couvnu ze závěje a tuto hadici stáhnu z trubky a problém je na světě. Ano od spodu motoru je ještě krycí víko ale to je origo přidělaný drahými šrouby(už jsem kupoval), který po krátkým čase auto postrácí a tak to jistí poplastované dráty. Dík za rady, jsem rád, že ta hadice tak patří a tak to snad chvíli vydrží. Do motorového prostoru stále lezou kuny a tak musím něco vymyslet, než něco utrhnou nebo rozkousají. Baterie u auta, co denně nejezdí je v zimě slabá (i když je nová a na autě jsou denní LED)a tak by bodlo nějaké odzkoušené slabé dobíjení bez jejího odpojování.. Už konečně končím- dík za zájem a rady

Přílohy:
20161008_122442.jpg ( 1518806b ) -

11.02.2017 17:49 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3038765
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 577

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ahoj všem. Asi mi také někde prosakuje trubka od serva, nemáte někdo rozkres abych to nemusel moc kuchat a zjistil zda je to vratka nebo ta tlaková . Teď jsem s hrůzou v očích dolil púlitr LDS. Dík.

11.02.2017 19:22 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3038809
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
predava sa to ako celok, tlakova spolu s prepadovou
rozkreslenie ti je nanic, ide to od cerpadla predom motora pod prevodovku do serva a zoserva pod prevodovkou dopredu

11.02.2017 19:55 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3038830
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 577

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ta trubka co je mokrá od oleje vede podél levého plastového podběhu směrem od serva pod chladičovou stěnu a dál jsem už neviděl někam směrem na pravou stranu celé je to ukryté pod nárazníkem. A jeto spodnější trubka, možná spíš hadice ještě obalená krycí gumou. našel jsem na tom i sponu ale nepřipadá mi že by to byla spona na tlakové trubky.

11.02.2017 20:28 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3038861
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jo to je prepad, spaja sa to vpredu na chladic LDS (trubka) a dost casto len tu pasku treba vymenit za srobovaciu a utiahnut

12.02.2017 09:40 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3038975
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 577

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Takže tam nebude žádný velký tlak a šlo by to nějak opravit jinou hadicí na olej ? Dík za rady .

12.02.2017 10:44 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3039002
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Takže tam nebude žádný velký tlak a šlo by to nějak opravit jinou hadicí na olej ? Dík za rady .


No jde o to kde to teče -většinou je problém v místě uchycení k napravnici. Teď jsem tam měl auto co používali asi jako sněžný pluh (a bez spodního krytu - v pod běhu bylo kolečko sněhu) a ta trubka v místě uchycení praskla - jestli teče opravdu zpatecka tak se vyplatí dat jinou z jakéhokoli jiného typu -já dával zrovna tu co by jsi potřeboval na C5 II jen jsem odřízl tu tlakovou. Mění se to dobře jde od řízení do trubky jak psal Jumep (jen se podívej kde to teče jestli opravdu přepad nebo je nacata tlaková .

12.02.2017 11:27 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3039025
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 577

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Teče mi to z té trubky co jde pod chladiče a kolem levého podběh je to obalené tlustou gumou a pak to přechází do hliníkové tvarové trubky k servu, a mokrý to je právě pod tou krycí gumovou hadicí podél toho podběhu, a pod tou gumovou krycí hadicí to není trubka je to ohebné, to mi nejde do hlavy jednou trubka potom ohebné a pak zase trubka.. a nemᚠtam nějakej vrak coby to měl dobré ??? zajel bych si pro to ....

12.02.2017 12:00 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3039032
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
a mokrý to je právě pod tou krycí gumovou hadicí podél toho podběhu, a pod tou gumovou krycí hadicí to není trubka je to ohebné,

přečti si co píšu vejš v tomto vlákně .... teče to na spojích hadice trubka, vyměň kus obyč hadice. Já to někdy vyhodím celé a táhnu hadici až k servu - vyhodím tu krátkou hliníkovou trubku pod převodovkou a napojím hadici až u serva, obyč spony, je to vratka ... ta hliníková pod převodovku dokáže se dokáže prožrat korozí neb je tam železnej držák - hliník+železo+sůl a voda ...
Hadici pak šikovně protáhnu pod převodovkou a přidělám aby ničemu nevadila a nedotýkala se.

26.12.2017 11:33 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3120381
Zdenal
Město: Ostrava, Vsetín, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.8i 16V 127k (92kW)Počet příspěvků: 7
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím, chtěl bych se zeptat, zda má někdo tady zkušenosti s prosakujícím servem u C5 X7, a jak to řešil? Osobně už jsem jednou ten problém měl, před necelými 2 roky, kdy mi začalo téct gufero na tyčce od volantu. Bylo prodřené, protože tyčka orezla a šlo to durch. Viz. obrázky z anglického fora, kde to už též řešili:
.link.

Tak jsem tedy vyměnil celý posilovač řízení, protože se opravná sada nikde neprodává a tyčka kolem gufera byla silně rezavá. Pořídil jsem tedy celé servo REPASované, nicméně neuběhly ani 2 roky a už je tu ten samý problém zase, opět to teče, ale ne vinou zrezlé tyče, ale asi netěsného gufera (asi jak tyč na soustruhu ojeli) . Viz. přiložené foto. (za hadicí)

Evidentně jde o konstrukční chybu, nekrytá tyč, která navíc časem zreziví. I na zahraničních forech to řešili:
.link.

Mám tedy otázku, zda by jste doporučili znovu repas (záruka cca 12 měsíců), ikdyž evidentně s pochybným výsledkem cca za 7000,-, nebo celý posilovač např od BOSCHe za 13000,-, nebo originál za cca 20000,- od citroenu? Protože toto řešení je neštěstí. Nebo jinou radu? Díky moc za jakékoliv doporučení

Přílohy:
WP_20171225_11_25_07_Pro.jpg ( 1635471b ) -

26.12.2017 19:04 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3120522
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já bych doporučil rozdělat a tyč obrousit na čistý kov, použít nové gufero za pár korun, pokud bude koroze hloubková a obrus moc velký, zkrátit pružinku gufera, nebo použít s o chlup menší dírou a složit, pak celý vrch zakrýt podobnou krytkou jak je na Bx, MX, Xa a pod ni dobrou vazelínu ... Před pár dny se u mě ukázala C5 I kde jsem dával nové gufero na tekoucí řízení - orezlá tyč ... tuším cca 2a3/4 roku z5 ( 17.3.2015) a pořád suché Vrchni gufero je stejné na všech c5 a stojí pár korun .... nad guferem je origo taková ochrana - gumový přídavný břit a asi stojí za....nic ... .link. .link. origo gufero 01016544B .link. origo je 20x30x8/6 , není problém koupit např 19x30x5/6 při opravě obroušení hřídele .... Já to opravené na vršku překryl větší gum manžetkou používanou na Xa a namazal pod ni A4 vazelínu ... .link. , .link.

26.12.2017 20:21 - Re: Prosakující posilovač řízení (servo) 3120551
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
to co davam ja robit, tak tam to navaraju a potom brusia a hore davaju gumovu krytku
aj ked je podivne ze doteraz som riesil len pruzinove podvozky, podla mna to ma nieco spolocne aj s mnozstvom a chladenim servokvapaliny

|< < 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 ... 10 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator