Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II
|< < 1 ... 2 3 4 5 6 > >|
24.04.2013 01:33 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2571419
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
20 let poctivě mažu celé zadní šrouby brzdičů včetně závitu na Citroenech vazelínou A4 - levná - voduvzdorná ... Nikdy se nic samo nepovolilo,a když sem za 5 -10 let měnil na tom samém autě kotouče, tak sundat brzdu a vyměnit kotouč bylo otázka okamžiku. Šrouby v brzdiči byly celé od vazelíny, tak jak sem je tam před lety dal.
Ten šroub je totiž dlouhý a v té délce se při pořádném utažení natáhne a tím napnelizmem drží proti povolení, podobně tak jako napřiklad šrouby v hlavě motoru, ty se musí mazat jak v závitu tak i pod hlavou šroubu spešl vazelínou.
Ty brzdy to dělají od dob BX, Xa, C5 ... Hliník a ocelové rameno - sul - voda - koroze. Na CX a XM je rameno hliníkové a tenhle problém tam není.


ale na CX si zase tahal závit ven i ze šroubem ze stabilizátoru- to byla jejich největší bolest jinak také mažu šrouby už od CX a OK.

24.04.2013 12:10 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2571511
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
BTW, u X7 je vhodné si pri každej výmene pneu skontrolova vôžu zadných brzdových doštičiek. Brzdové strmene sú podobné ako na predku a koleso nemá krycí plech kolesa ako na Xantii, C5 I/II čo je asi najväčší problém.
Po troch zimách mi na jednej strane tak skorodovali doštičky, že som ich musel vymláti kladivom. Mali 1/2 hrúbky ako na druhej strane ako stále pribrzďovali. Takéto niečo sa mi na 10 ročnej Xantii nestalo ani raz.

24.04.2013 17:56 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2571584
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
U všech vozů, které jsem měl a měly třmeny, tak jsem šrouby třmenů mazal a mažu grafitovou vazelínou. A to nejen závit, ale i tělo šroubu. Dotáhnu momenákem a doposud se mi nestalo, že by se uvolnily. Ale při výměně je snadno povolím ráčnou.

27.04.2013 08:26 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572461
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 577

U??vate? Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
budu delat kotouce i desticky,potreboval jsem se presvedcit,ze to zvladnu sam,aniz bych se trapil s temi srouby,je to horor o nich cist,natoz je odvrtavat,tet to mam pripravene na vymenu


Já měl problém že šroub nešel vyndat ani vyrazit z brzdiče, brzdič prostě držel pohromadě a nešel rozpůlit, byl problém ty šrouby vůbec povolit a vyšroubovat z ramena. To se nakonec podařilo, sundal jsem celej brzdič vytahal z něj pístky a gumičky, potom jsem celý třmen po celé délce šroubu nahřál autogenem a kupodivu šrouby jsem vytáhnu lehce ven. Bylo to ale opravdu hodně nahřáté, zjistil jsem že zaoxidovaly šrouby do hliníku a prostě se to nehlo nikam. Vše jsem důkladně očistil, a smontoval, šrouby jsem po celé délce také namazal grafitem a je po problémech navždy. Ještě poznámka, auto mám dovezené z NL a tam v servisu označili tento brzdič jako neopravitelný a chtěli měnit brzdič i s ramenem. Já to doma udělal v dílně za tři hodiny, když se chce tak jde skoro všechno.

27.04.2013 11:13 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572501
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
celý třmen po celé délce šroubu nahřál autogenem a kupodivu šrouby jsem vytáhnu lehce ven. Bylo to ale opravdu hodně nahřáté, zjistil jsem že zaoxidovaly šrouby do hliníku a prostě se to nehlo nikam.


Ony ty šrouby hlavně celé jsou obalené lepidlem na šroubové spoje ( naprosto nepochopitelně) a když se přidá lehká koroze, tak se to ani nehne. Co já jsem vypozoroval, tak ohřátím nad 250°C to lepidlo povolí a jde to vyndat. Taky sem to tak už dělal, vyndat pístky, gumičky a ohřát. Asi by to šlo i dát ohřát na hodinku v kuchyni do trouby na max.

27.04.2013 16:54 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572598
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 577

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Ony ty šrouby hlavně celé jsou obalené lepidlem na šroubové spoje ( naprosto nepochopitelně) a když se přidá lehká koroze, tak se to ani nehne. Co já jsem vypozoroval, tak ohřátím nad 250°C to lepidlo povolí a jde to vyndat. Taky sem to tak už dělal, vyndat pístky, gumičky a ohřát. Asi by to šlo i dát ohřát na hodinku v kuchyni do trouby na max.


Myslím že kuchyňská trouba někdy nestačí. Ten můj třmen byl zahřátej nejmíň na 400 stupňů než se to pustilo, a lepidlem to určitě nebylo. Dej do hliníkové díry ocelovej šroub, nech to pár let venku na vzduchu a vodě a uvidíš jak to do sebe zaroste a nehneš s tím. Vyzkoušené a letama praxe ověřené.

27.04.2013 19:01 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572627
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Za 20 let s hydro Citroënama sem těch brzdičů už pár dělal
Takové problémy jsou pouze na C5, kdy inženýři inovativně navrtali díry do třmenů aby mohla voda ke šroubům a šrouby navíc zalepili ve třmenu. Na jiných typech Citroenů kde ty díry z boku nejsou a třmen je pořádně utaženej, tak ten šroub většinou vůbec nezaroste, voda se k němu nedostane.

27.04.2013 23:32 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572684
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
dnes sem mluvil se servisakem,rikal,ze tyto srouby nikdy nelepi,pouze maznou grafitkou,na jednom aute po 7 letech bez problemu povolily.

28.04.2013 08:01 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572712
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
dnes sem mluvil se servisakem,rikal,ze tyto srouby nikdy nelepi,pouze maznou grafitkou,na jednom aute po 7 letech bez problemu povolily.


To mají jen F. májí v manuálu že se mají ty šrouby těma dírkama v brzdiči zalít záviákem(to asi aby měli odbyt na brzdiče a je zajímavé že u nových(nevím jestli u všech ale u některých) už ty otvory nejsou- asi také přišli na to že je to blbost.

28.04.2013 09:49 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572757
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze,take jsem slysel od par lidi,ze to delali ohledne kseftu,jinak mam jeste otazku,kdyz sundam zadni trmen,udelam veskerou udrzbu,je lepsi dat mezi rameno a trmen silikon nebo grafitku,slysel sem nazor od jednoho cloveka,ze na tuto plochu dava vzdy grafitku a nemastim zadny problem,ma s timto nekdo zkusenosti

28.04.2013 09:54 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572758
Petr72
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 850

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já jsem tam dal vazelínu A 00 . Po třech letech jsem to rozebíral a vše bylo perfektní.

28.04.2013 10:03 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572759
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jeste take nevim,kdyz budu tuto plochu zabrusovat,z duvodu oxidace nebo nerovneho posazeni trmenu,vim ze nebudu zabrusovat centymetr,zda vazelina staci,nebo jestli se ma udelat ze silikonu jakoby vymezovani toho zabrouseni

28.04.2013 10:38 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572771
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Pokud to nebude moc vyžraný, tak to jenom očisti a nebruš to. Jen lehce pilníkem oškrábnout hliníkový prach a kartáčem odstranit zbytky koroze, aby to sedělo na rovný ploše a nemohlo se to kývat. Pokud to bude hodně vyžraný, tak dej levej brzdič na pravý kolo a naopak. Jen přehodíš odvzdušňovák a přívod a budeš mít brzdič přitaženej k ramenu tou rovnou, nezoxidovanou plochou.
Pak je jedno, jestli dᚠsilikon a za čerstva přišroubuješ, nebo mastný papír, nebo vazelínu. Jde o elektrický oddělení hliníku od železa. Nᚠpředseda preferuje silikon, tak bych dal silikon.

28.04.2013 10:56 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572774
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ten silikon musí bít odolný vůči teplu,nebo stačí proti vodě,třmen jde asi na to čištění odklonit,abych nemusel vypouštět brzdovku a sundavat celý třmen dolů,ten mastný papir by vydržel,nebo muže časem vyhnít,

28.04.2013 11:19 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2572780
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Silikon asi jakýkoliv.
A tu brzdovku bys asi měl vyměnit tak jako tak. Jak ji tam mᚠdlouho? Nevydrží věčně a teď mᚠpříležitost při jedný práci a špíně ji vyměnit. Určitě se ti bude líp čistit třmen sundaný a nehrozí ti zničení trubičky při ohýbání.

29.04.2013 10:38 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2573256
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Když trubičku po vyšroubování něčím ucpeš (třeba hřebík obalený hadříkem), tak ti vyteče minimum, nic vypouštět nemusíš, jen pak odvzdušnit třmen. S nevyšroubovanou trubičkou bych se s tím nepatlal.
Teplo tam nějaké vzniká, ale daleko méně než vepředu. Vydržet by měl bez problémů jakýkoliv silikon.
Já jsem tam dával loni v létě mastný papír na pečení (myslel jsem si že noviny, ale teď jsem při prohazování kol koukal že ne) a ten papír vypadá skoro úplně stejně, jako když jsem ho tam dával - i ty volně plandající konce.

29.04.2013 10:57 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2573269
Petr72
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 850

U??vate? Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
Ten silikon musí bít odolný vůči teplu,nebo stačí proti vodě,třmen jde asi na to čištění odklonit,abych nemusel vypouštět brzdovku a sundavat celý třmen dolů,ten mastný papir by vydržel,nebo muže časem vyhnít,

měl by to být neutrální silikon ,bacha prodávají i acetátový.

29.04.2013 12:10 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2573300
DrMarvin
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 716
99 Poslat soukromou zprávu
no nevim nevim..ale origo tam neni nic a vydrzelo to 9 let...takze resit jakej silikon je asi od veci:=)Kdyz se trmeny prohodi tak ta strana co byla venku je rovna, nicim natrena a sedi jak prdel na hrnci:=)Podmaznul jsem to prvnim silikonem co jsem doma nasel....i kdyz osobne bych to asi nedelal nicim:=) ale to je vc nazoru....pochybuju ze auto bude jezdit dalsich 9 let:=)

29.04.2013 13:26 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2573341
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Silikon asi jakýkoliv.


Určitě ne. Pouze NEUTRÁLNÍ . ten acetický - smrdí po octu - způsobuje korozi kovů.

Já dávám pod třmen vazelínu A4 a pokud je tam nějaká větší koroze hliníku, tak dávám navíc "podložku" z reklamní 10ti leté samolep folie. A pokud je koroze neúnosná, tak prohazuji třmeny pravý - levý . To pak je jako nové, jen potřu lehce vazelínou.

29.10.2014 22:25 - Re: Zadní brzdy, třmeny / C5 I / II 2746695
milos745
Město: Oščadnica, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi ExlusivePočet příspěvků: 5
99 Poslat soukromou zprávu
Prosím poradi pri výmene zadných platničiek a kotúčov ,ďakujem

|< < 1 ... 2 3 4 5 6 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator