Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Voltmetr / C5 III
26.01.2012 10:41 - Voltmetr / C5 III 2444311
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Jen případný typ - trochu mi vadila absence voltmetru v autě - přeci jen - zimě je jeho údaj celkem užitečný. Jediné relativně snadno použitelné místo je záměna za nepoužitý tlačítkový blok na pravé straně volantu. Navíc je to vratná oprerace - stačí nepoztrácet původní záslepku a později ji cvaknout z5. Voltmetr je připojen regulérně natvrdo na napájecí větev a je zaplý furt. Odběr je cca 50 mA, což baterku nekilne ani za měsíc a hlavně je v tmto případě vidět pokles napětí při žhavení a startování, což je nejzásadněší parametr pro kontrolu stavu baterky...

Přílohy:
CIMG5164 (2).JPG ( 337466b ) -

26.01.2012 11:12 - Re: Voltmetr / C5 III 2444333
Jimmivon
Město: Blížkovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 124
99 Poslat soukromou zprávu
Moc pekne udelane!

26.01.2012 13:01 - Re: Voltmetr / C5 III 2444379
Maxifik
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8Počet příspěvků: 746

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Paráda! Co bude ukazovat ten druhý modul?

26.01.2012 13:23 - Re: Voltmetr / C5 III 2444390
flyteSVK
Město: Vacsinou BA, inak TN, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 562

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jj, tiez sa mi to moc paci.

26.01.2012 13:27 - Re: Voltmetr / C5 III 2444392
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Thx... Druhý modul momentálně slouží jako indikace otáček ventilátoru, ale je zamýšlen jako ampermetr. Musim vyrobit z nějakýho proklatěodolnýho materiálu odpor 0,1 ohmu na měření úbytku. potíž je, že nemám měřák, kterým bych takový nízký odpor relativně přesně změřila právě na přesné hodnotě odporu zásadně závisí přesnost měření. a v týhle zimě se mi do toho zatim ani moc nechce...

btw - zbyly mi ještě tři ty krycí kouřový plexa (jsou řezaný na CNC laseru), tak kdyby měl někdo zájem...

31.03.2013 17:32 - Re: Voltmetr / C5 III 2561684
pepik8888
Město: Rudňany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 BlueHDi 150k (110kW)Počet příspěvků: 79
99 Poslat soukromou zprávu
Ako to mᚠspravené?Páči sa mi to a tiež by som to chcel do mojej Peužky.

13.05.2013 15:10 - Re: Voltmetr / C5 III 2579293
maniac
Město: Vejprnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 23
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, bylo by mozne to nejak vice rozepsat. Udelatko se mi moc libi a voltmetr je to co mi v tomto modelu chybi. Casto autobaterii pouzivam k nabijeni baterii do leteckych modelu.

14.05.2013 09:41 - Re: Voltmetr / C5 III 2579563
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Vice rozepsat... ono neni ani tak moc o čem. Použitý měřící modul jest tento:
.link.
Voltmetr je schopen měřit vlastní napájecí napětí, takž zapojení je v podstatě dvoudrátové. Na BSI jednotce jsem si našel napájecí konektory, kde je stabilně 12V - tedy voltmetr měří v podstatě nezávisle na klíčku, nicméně - odběr je minimální a aby to ohrozilo akumulátor, tak by jsme museli mluvit o době měsíců... Důvod, že je zapojen stabilně jest ten samý, co Maniac - aku do vrtulníku potřebujou krnit a proč mít zapnutý klíček a vybíjet zbytečně aku do nepotřebných palubních systémů...
No - okénko je vyřízlé laserem do kouřového plexi tl. 3mm. Někde bych možná našel vektorová data po řezačku a možná i pár okének - nechl jsem jich vyříznout 5, přičemž jsem jedno omylem škrábnu a duhé použil. Celý housing s tlačítky se dá bez potíží vyloupnout plastovým pajcříkem. Tlačítka (záslepka) se následně vycvaknou z rámečku, nasadí se plexi - pmatuju se, že jsem jej musel velmi jemně poupravit na rovnym smirku, ale fakt šlo o desetinku (tvar jsem dělal vektorizací fotky na dlouhý sklo plus korekce perspektivy , ale uplně na 100% se to udělat nedá, proto ta minimální nepřesnost) Plexi není nijak zafixované - drží dobře nacvaklé samo. Voltmetrový modul je přilepen kvalitní oboustrankou za horní hranu displaye k původnímu vedení pro tlačítka (v mém případě pro záslepku tlačítek).
Doteď to vcelku funguje a už jednou mi to zachránilo trable, když jsem v průběhu jízdy ze signalizovaného napětí zjistil, že přestal dobíjet altik (někde sem to tu popisoval včetně cesty trochu hororový cesty, kdy byl v tu chvíli nejdůležitější palubní budík právě voltmetr)
pokud nebude něco jasné - na konkrétní dotaz rád odpovím.

10.10.2013 14:15 - Re: Voltmetr / C5 III 2625554
maniac
Město: Vejprnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 23
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravim, perfektni popis. Diky moc.
Z nedostatku casu, jsem to prozatim vyresil timto.
.link.
.link.
Druhy zminovany ma vyhodu , ze se na letisti nemusim chodit divat do auta a mam prehled i v kufru (nebo napr. za prednim sklem) kde je jakysi "servis", jak na tom baterka je.

Nicmene kdyz uz jsme se dostali k otazce nabijeni modelu z baterie.
Vzhledem k nanotechnologiim leteckych lipolek je mozne je nabijet prodem az 6A (alespon ty co pouzivam ja) takze pokud bych chtel pripojit 4 nabijecky a nabijet vylitane baterky zaroven zasuvka uz to pravdepodobne neda.
Zajimalo by mne tedy:
1, vzhledem k udelatku na kontrolu baterky v aute (BEC/BMS?). Kam pripojit svorky modelarske nabijecky tak, abych auto nezmat, neco neposkodil atd.
2, pokud chci autobaterii dobit jinak nez jizdou, musim vse odpojit a nebo muzu nekam pripojit nabijecku autobaterie v garazi aniz bych svorky odpojoval?

Prozatim to resime tak, ze si tahame na letiste jinou autobaterii, ale to je opruz

10.10.2013 14:28 - Re: Voltmetr / C5 III 2625557
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Reseni je prejit na spalovaky ...
Jinak natahnout kabely primo od baterky, vecsina veci je jistena 10A pojistou ...

11.10.2013 12:24 - Re: Voltmetr / C5 III 2626003
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Roozena: Estetické provedení skvělé - klobouk dolů! Když ten příspěvek byl nový, tak jsem to nesledoval - měl jsem starší auto.

Ale dotaz - je to k něčemu při startu? Při jízdě to může upozornit na výpadek dobíjení, protože pokles napětí je plynulý a pozvolný.
Ale při startu lítá napětí dolů a nahoru strašně rychle. A na sledování rychlých změn čehokoli je lepší analog než digitál. Prostě vidím, kam ta ručka spadla a kam zase vylítla. U digitálu vidím změ poskakujících čísel, ze kterých moc nevyčtu. Digitální ukazatel čehokoli buď odečítá vzorky strašně rychle a pak je při změně z displeje gulᚠnebo má nastavený vzorek třeba jednou za vteřinu, pak je ale otázka, zda ten vzorek zachytil maximální výchylku měřeného údaje.
Jaké mᚠs tímto zkušenosti?

27.08.2016 15:49 - Re: Voltmetr / C5 III 2988084
Zbyňa3
Město: Šumperk, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 29

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Moc pěkný nápad od Roozena. Taky jsem si voltmetr koupil a zabudoval...

Přílohy:
DSC_9980.JPG ( 678054b ) -

23.02.2017 18:52 - Re: Voltmetr / C5 III 3043588
andrejcikv
Město: Stoke-On-Trent, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDiPočet příspěvků: 48
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ahojte. Tak som sa rozhodol aj ja urobi si voltmeter. Vyrezal som si z plexiskla vobec nie na presno, lebo som sa rozhodol ze to dám zozadu a nie presne do otvoru pre vypínače. Len som to zasunul zozadu a prilepil na to voltmeter. Ukazuje mi to od 14.2-15.0 a to sa mi zdá veža, ale ešte to musim skontrolova iným voltmetrom.

Přílohy:
IMG_1703.JPG ( 2869835b ) -
IMG_1702.JPG ( 2142116b ) -
IMG_1704.JPG ( 2198713b ) -


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator